Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Singlespeed / Fixie (trektocht) - Forum Wereldfietser

Singlespeed / Fixie (trektocht)

Wie o wie heeft er zin om ergens in het voorjaar mee te gaan met een singlespeed / fixie (trek)tocht.

Ik weet dat er vele singlespeed / fixie liefhebbers ronddwalen binnen de vereniging en het lijkt me leuk om daar een keer mee op pad te gaan. Hierbij wil ik alleen even de werkelijke interesse peilen. En natuurlijk mag ook iedereen met een oude stadsfiets mee.

Is één dag voldoende of bestaat er behoefte aan een weekend?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Marc
Hoi Marc,

Leuk idee. Ik vind het het meest aantrekkelijk als het weekend is, want zo kan ik allemaal bepakking op een singlespeed laden. Overigens heb ik een Kronan, zo'n superzware Zweedse fiets met rekje aan de voorkant (waarop een bierkratje past!)

Groeten,

Rutger
Is Singlespeed een ander woord voor zo'n degelijk Hollandsche fiets zonder versnelling en met terugtraprem? Of is het iets anders?

Groet Marieke
Spinnetje schreef:Is Singlespeed een ander woord voor zo'n degelijk Hollandsche fiets zonder versnelling en met terugtraprem? Of is het iets anders?

Groet Marieke
Strikt genomen valt een fiets met terugtraprem ook onder singlespeed, maar de meeste SS-ers denken eerder aan zoiets:

Afbeelding

Laten ze het freewheel ook nog thuis dan heet het een doortrapper, fixed wheel of fixie. Maar dat zijn doorgaans geconverteerde klassieke racefietsen
Dank je,Marten. Beetje oude wijn in nieuwe zakken, dunkt mij.

Heb ik jou, Marten, niet een keer bij Apeldoorn zien mountainbiken op zo'n ding?

Wat is de lol van met zo'n fiets te gaan touren tav fiets met versnellingen?

Groet
Spinnetje schreef:Dank je,Marten. Beetje oude wijn in nieuwe zakken, dunkt mij.
"Isn't it better to triumph by the strength of your muscles than by the artifice of a derailleur? " H Desgrange
Heb ik jou, Marten, niet een keer bij Apeldoorn zien mountainbiken op zo'n ding?
zou zo maar kunnen
Wat is de lol van met zo'n fiets te gaan touren tav fiets met versnellingen?
less is more
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst op een single speed mountainbike gereden en ben zeeer te spreken erover!
Kom op met een weekend op de single's en fixie's wat mijn betreft!
Jimbo
Hi even een oud topiuc kicken maar ik poog hier: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=12146 een dergelijke tochtje/ weekeind te realiseren, dus ik dacht, misschien willen er mensen vanuit dit topic ook rijden?

Bas