Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb fietstassen - Forum Wereldfietser

Ortlieb fietstassen

deze tassen waar kan ik die in westfriesland kopen.
gr marcel
wat kosten ze bij de vakantiefieser red ik het € 200 4 tassen
en een stuurtas.maar eigenlijk wil ik ze morgen al kopen maar dan hier ergens in de buurt.wand zaterdag ga ik al op de fiets maar er vald al wel regen en dan word alles nat,ik heb die van agu maar heb er geen regenhoesjes leggen
gr
Marcel,

Je kunt je spullen ook eerst in plastic zakjes in je tas doen. Dan blijft het ook droog en heb je rustig tijd om te kijken wat je het beste kunt kopen, waar, en waar het voor jou het meest gunstig geprijsd is.
Ik begrijp dat je naar de beurs gaat in Rotterdam. Grote kans dat je daar vindt wat je zoekt.
Precies wat Hans zegt, doe belangrijke spullen in plastic zakken en ga niet meteen dure fietstassen kopen. Zo zijn we allemaal begonnen!
Later ga je eens rustig kijken wat er allemaal te koop is, er zijn zoveel modellen van Ortlieb, maar ook van Vaude.
Crosso... :wink:
ik heb het geld hier al leggen ik kan het al kopen,ik dacht als ik nu in de winkel ff kijk wand ik stop daar tog.weet iemand wat het daar dan kost of leggen ze ook op de beurs
gr
Ik zou haast willen adviseren: breng dat geld naar de bank 10km verderop in Wognum. Maar het schijnt dat die bank een probleem heeft. Oude sok dan maar? 8)
Waarom zou je ook voortassen kopen? Weet je zeker dat je die nodig hebt? Velen hier nemen althans op Europese vakanties zo weinig mee dat alles in een set achtertassen past. Dat scheelt je de kosten van een voordrager en voortassen, en 2-2,5 kilo leeg gewicht.
Ik zou inderdaad eerst maar eens je oude tassen gebruiken, met plastic vuilniszakken erin. Wil je Ortlieb tassen kopen (best een strak plan) kijk dan vooral naar de nieuwe City line. Die zijn door de afwezigheid van toeters en bellen niet alleen goedkoper, maar ook nog eens flink lichter (en net zo degelijk). Het geld dat je hiermee allemaal uitspaart kun je gebruikken om je uitrusting lichter te maken (zie de eerdere discussie hier).
Wim
Marcel, ga eens langs bij Vittorio in Heerhugowaard. Daar hebben ze alles van Ortlieb en Vaude . . . en eigenlijk alles wat je maar wilt. :wink:

Heb mijn tassen daar ook gekocht.
ja maar dat ga ik niet nu ff in een dag doen ik ga nu kijken in amsterdam
en dan eerst 2 tassen en een goede stuurtas.ik heb nu alles ingepakt in plestic tassen en die tassen van mijn fiets zitten nu vol kan echt niet veel in zeg.en dan wil ik nog brood mee voor onderweg waar stop ik het
maar dat komt wel goed hoor.
gr marcel
ik heb vandaag een set tassen gekocht http://www.wereldfietser.nl/
onderaan en in dezelfde kleur een stuurtas
gr marcel
nu heb ik de tassen maar ik krijg ze er niet op de stangen van mijn achterzittje zijn te dik,en die tas voor mijn stuur ik weet het niet of ik mis een deel of hij kan er niet op.this net of deze fiets is gemaakt voor agu tassen en niet voor ortlieb
gr marcel
p.s de foto van mijn fiets staat hier op het forum
Marcel,

Ik begrijp dat je Ortlieb tassen hebt? Vaak zitten er verschillende pas-stukjes bij die je in de haken van de bevestiging kan doen of eruit halen. Zo kun je het eventueel passen maken.

Bij welke winkel heb je ze gekocht? En waarom heb je ze daar niet gepast?
Kun je er nog meer terug? De link die je geeft wijst naar de website van de wereldfietser. Ik vermoed dat je ze bij de vakantiefietser gekocht hebt. Als dat zo is, dan weet ik zeker dat iemand (of anders Eric) van die winkel je wilt helpen om ze passend te maken of te ruilen voor wel passende tassen.
ja ik heb ze daar gekocht er zitten ook van die kleine buisklemetjes bij die moet je op je buisfreem van je achter dragger zetten,en zit een grote maat bij en een kleine maar bijde passen niet de 1 te klein de ander te groot.als ik terug wil tha moet ik ff een goed dag uitzoeken om ff naar amsterdam te fietsen.maar in medemblik is er ook een winkel meschien dat hun er ff naar willen kijken ik bel ze morgen ff
gr marcel
mijn tassen zitten nu op de fiets hoor ik heb hier in de buurt nog ff een kaarten houder bestelt deze kan ik woensdag ophalen en dan ben ik voor een tijdje kompleet
gr marcel
marcel22 schreef:een kaarten houder
Wat is dat, een kaartenhouder? Heb je dat nodig als vakantiefietser of wereldfietser? Dan moet ik er snel eentje aanschaffen.
Er zit toch al een kaartenhouder op je stuurtas?

@Jim: da's een GPS voor degenen die zich geen GPS kunnen veroorloven... :wink:
jimvdberg schreef:
marcel22 schreef:een kaarten houder
Wat is dat, een kaartenhouder? Heb je dat nodig als vakantiefietser of wereldfietser? Dan moet ik er snel eentje aanschaffen.
Misschien kan je Marcel uitleggen hoe jij het doet.
Leo van Lierop schreef:Misschien kan je Marcel uitleggen hoe jij het doet.
Okee, okee.
Marcel, waarom koop je een kaartenhouder? Ik vind het werkelijk ondingen, het vangt alleen maar wind en weerhoudt je het zicht op de weg.
Ik heb al vele vele fietstochten gemaakt, met de kaart óf achterop de fiets, of inderdaad in de stuurtas, of een kopietje in je fietsshirt. Dat betekent dan wel: af en toe afstappen om te kijken op de kaart.
(NB: nu gebruik ik GPS, dat is echt helemaal ideaal, hoef je nooit meer af te stappen terwijl je over de mooiste kleinste paadjes fietst; maar dat is een andere discussie)
Kan je de kaarthouder nog afzeggen en eventueel later alsnog kopen als blijkt dat je toch echt fervent fan bent van zo'n ding? Scheelt je nu weer een hoop geld.
dat ik mijn voortas had gekocht zat er nog niet zon kaart houdertje bij deze klik je op je voortas,ik wil deze graag omdat ik nog veel op fietsknoopunten rij en vind ik dit erg makelijk.volgend jaar koop ik een gps ook daar is een houder voor die je ook op die tas kan klikken.nu weet je waarom ik deze koop.de meeste route's die ik rij zal nog wel in nederland zijn ik zie mijn nog niet naar frankrijk rijden of nog verder dat komt nog wel.
gr marcel