Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doe jij al aan Garmin Custommaps? - Forum Wereldfietser

Doe jij al aan Garmin Custommaps?

Op de Oregon, Colorado en Dakota zit de mogelijkheid van Custommaps.
Je kan JPEG kaarten via Google Earth inbrengen en dus als GPS kaart op je display zien.
Zie: https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=204
http://garmin.blogs.com/softwareupdates ... steps.html

Ik heb geexprimenteerd met het centrum van Amsterdam, het werkt best leuk!

Wie heeft al JPEG kaarten ingevoerd en gefietst in een exotische bestemming?

John.
Ik had zelf kaart gemaakt van Bali (via Google Maps) en Bali hiermee rondgefietst. Ik was hier eeeeerrrrrrrggggg tevreden over, wil niet anders meer, geen gezoek meer naar geschikte kaarten etc

heb de oregon 450T
johntelleman schreef:Op de Oregon, Colorado en Dakota zit de mogelijkheid van Custommaps.
Je kan JPEG kaarten via Google Earth inbrengen en dus als GPS kaart op je display zien.
JPEG, dus ik neem aan dat je ook google-luchtfoto's kunt inbrengen?
Dat lijkt me interessant.
Leon

:wink: Kun je ook al streetviewfoto's in de head-up-display van je zonnebril projecteren?
Leon schreef:
johntelleman schreef:Op de Oregon, Colorado en Dakota zit de mogelijkheid van Custommaps.
JPEG, dus ik neem aan dat je ook google-luchtfoto's kunt inbrengen?
Dat lijkt me interessant.
Leon

:wink: Kun je ook al streetviewfoto's in de head-up-display van je zonnebril projecteren?
Daar zijn die custom maps voor bedoeld.
Kan handig zijn voor landen met slecht GPS kaartmateriaal.
In "beschaafde" landen is natuurlijk een gewone topo te prevereren.
Afbeelding
Die zonnebril komt wel goed, een paar jaar wachten, zou handig zijn als ook buienradar in de zonnebril zit :lol:
Een aanrader is ook het programma Mobile Atlas Creator, zie http://mobac.dnsalias.org/index.html
Hiermee zou je van diverse online kaarten je eigen GPS kaart kunnen samenstellen (werkt dus alleen op de niewere modellen van Garmin). De software is overigens ook handig voor niet Gps bezitters want je hebt met één programma gratis toegang tot een mooie verzameling topokaarten.
Alleen wordt er niet bij vermeld of ze ook aan multi-core processoren doen bij het opbouwen van de kaartenset. Zo weet ik niet of m'n i5 wel optimaal benut wordt. Zou zonde zijn als 'ie 6 uur over iets doet wat ook in 1,5 uur kan... :roll:
Robertjan schreef:Alleen wordt er niet bij vermeld of ze ook aan multi-core processoren doen bij het opbouwen van de kaartenset. Zo weet ik niet of m'n i5 wel optimaal benut wordt. Zou zonde zijn als 'ie 6 uur over iets doet wat ook in 1,5 uur kan... :roll:
Van de site: "Fast download of map tiles using simultaneous multithreaded download (number of threads configurable)." Onder een beetje fatsoenlijk OS zijn Java threads OS threads, en dus voor multiprocessing geschikt.

.tsooJ
Download wel, maar daar gaat maar een kwart van de tijd in zitten.
Het ging mij om het maken van de kaartenset. Lijkt me dat daarvoor de CPU/GPU voor gebruikt wordt...
Ik heb nog een oude Garmin Legend, en nog steeds volkomen tevreden ermee. Zag ook nog te weinig pluspunten om naar die nieuwe Garmins te kijken.
Nu verandert dat met bovenstaande berichten toch wel een beetje. Alleen wel weer jammer dat je PC er kennelijk zo lang over doet om die kaarten te bewerken.
Voorlopig zal mijn oude Legend nog wel een paar jaar meegaan.
Ik heb de Ovi/Nokia kaarten geselecteerd van een gebied ter grootte van waar we de afgelopen Buitenlandtocht hebben gefietst, incl. het gebied zuidwaarts van Oslo naar Rygge.

Op dit moment doet 'ie er met een laptop-i5 processor 240 minuten over (= 4 uur...!), zit 'ie op 63%, en is de gemiddelde downloadsnelheid met 4 threads ca. 2 MegaByte / Seconde.