Begin 2011 (vanaf maart) hopen wij met zoon van dan 3,5 een maand of 5 te gaan fietsen. We hebben in het pre-kind tijdperk veel gereisd in Azie met rugzak(China, Thailand etc), motor (subcontinent en overland naar huis) en fiets (Sri Lanka) en willen weer graag die kant op.
We zitten nu in de brainstormfase welke landen geschikt zijn.
Criteria zijn:
geen malariaprofilaxe moeten slikken
niet te bergachtige gebieden
accommodatie met niet te grote tussenafstanden
mogelijkheden tot een poosje strand oid tussendoor
niet te vies
mogelijkheden om voornamelijk voor rustige wegen te kiezen
mogelijkheid om drukke stukken met OV of gehuurde taxi te doen
wegen die goed te berijden zijn met (lig)fiets en fietskar.
Na wat surfen kwamen we nu op de volgende 4 landen uit waar wij mogelijkheden zien: Japan (zuiden), Taiwan, Maleisie en Indonesie (Java/Bali).
Maar.... we zijn in geen van deze landen al geweest.
Wie heeft gefietst in deze landen en kan ons advies geven over regio's, routes etc. die ook met kar en kind te doen zijn? Ik denk dat we ons tot 2 landen moeten beperken, om de nodige rust in te bouwen.
Ik post dit trouwens ook op het fietsen met kinderen forum, maar verwacht hier meer mensen te treffen die in deze landen gefietst hebben.
Groet,
Els, Arjan en Simeon
We zitten nu in de brainstormfase welke landen geschikt zijn.
Criteria zijn:
geen malariaprofilaxe moeten slikken
niet te bergachtige gebieden
accommodatie met niet te grote tussenafstanden
mogelijkheden tot een poosje strand oid tussendoor
niet te vies
mogelijkheden om voornamelijk voor rustige wegen te kiezen
mogelijkheid om drukke stukken met OV of gehuurde taxi te doen
wegen die goed te berijden zijn met (lig)fiets en fietskar.
Na wat surfen kwamen we nu op de volgende 4 landen uit waar wij mogelijkheden zien: Japan (zuiden), Taiwan, Maleisie en Indonesie (Java/Bali).
Maar.... we zijn in geen van deze landen al geweest.
Wie heeft gefietst in deze landen en kan ons advies geven over regio's, routes etc. die ook met kar en kind te doen zijn? Ik denk dat we ons tot 2 landen moeten beperken, om de nodige rust in te bouwen.
Ik post dit trouwens ook op het fietsen met kinderen forum, maar verwacht hier meer mensen te treffen die in deze landen gefietst hebben.
Groet,
Els, Arjan en Simeon