Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Plastic regenafscherming Garmin GPSMap 60CX - Forum Wereldfietser

Plastic regenafscherming Garmin GPSMap 60CX

Vanuit m'n opvoeding ben ik nogal zuinig met m'n spullen. Zo ook de bescherming van m'n GPS tegen regenwater. Aangezien het nogal eens voorkomt dat ik in de regen rijd, gebruik ik meestal een plastic zakje of een plastic omhulsel van een andere aankoop(bidon of i.d.) om de GPS op het stuur te beschermen tegen regenwaterschade. Ik heb een hoesje voor de GPS, maar daarmee kan de GPS niet in de houder(mount). Is er iemand met de vindingrijkheid voor een andere constructie om de GPS te beschermen tegen regenwater?
Je GPS is waterdicht, er zit een GoreTex membraam (ofzoiets) in het luchtgaatje. Je GPS inpakken tijdens de regen is dan juist NIET aan te raden, aangezien je condens-vorming krijgt en dat zal veel meer schade aanrichten dan dat buitje.

Dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je je GPS wilt inpakken in allerlei plastieke zaken.

Garmin kun je misschien ook een mail sturen voor advies.
Welke GPS heb je?
Robertjan schreef:Welke GPS heb je?
Een Garmin GPSMap 60CX, zoals in het onderwerp beschreven(officiële naam).

Als ik er een plastic zak of een omhulsel van andere aanschaf omheen plaats, laat ik het altijd aan de kant waar het water niet vandaan komt(onderzijde(opspattend water) of naar je toe gekeerde zijde) open voor "doortóchten". Ik meende al eens eerder gelezen te hebben dat zo'n Garmin 60CX of CXS wel water zou doorlaten(niet waterdicht!).
Correct me if I'm wrong?
Ik heb hem al eens een paar keer uit een plas water gevist, zonder gevolgen.
Ontvangst bleeg gewoon doorgaan!
De Garmin outdoor GPS'en voldoen aan de IP x7x-norm (klik op de link hiervoor de uitleg van de EU). Dat betekent dat 'ie getest is op 1m diepte gedurende 30 minuten, en wordt omschreven als "waterdicht".

Geen noodzaak tot een hoesje dus.
Zie, voor staving van de bewering van Robertjan, pagina vii van je handleiding (ik heb het ook moeten opzoeken hoor).
Met mijn Garmin fiets lekker door de regen, spoelt het stof er af!
Na een bui dep ik hem droog met een katoenen doek en klaar.

John.
OK, thanks.