Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zondag 8 november - Rondje Rotterdam #7 - Forum Wereldfietser

Zondag 8 november - Rondje Rotterdam #7

HAVENRONDJE

Afbeelding

Op 8 november zoeken we een keertje niet de groenste weggetjes op, maar fietsen we door het bizarre havengebied in en om Rotterdam, onderweg zoeken we nog wel wat groen op.

Bezienswaardigheden onderweg zijn er genoeg: de Maas, de skyline van Rotterdam vanaf de Brienenoordbrug, het eiland van Brienenoord (toch nog een beetje groen op de route), Katendrecht, (zonder dames van lichte zeden, maar wel met de ss Rotterdam), het bijzondere tuindorp Heijplaat met een kunstenaars'kolonie' en een heus strandje. Als toegift fietsen we door de Beneluxtunnel. Eten doen we dit keer in het pittoreske oude haventje van Schiedam.

Verdere informatie:
- alle rondjes vertrekken om 12.00 vanaf de Euromast tenzij anders aangegeven
- opgeven hoeft niet, kom gewoon naar het startpunt!
- de afstand is dit keer zo'n 55 km, het fietstempo ligt tussen de 20 - 25 km/u.
- bij slecht weer wordt er ook gestart.

Tot de 8e!

Wil je je vast inlezen over de bezienswaardigheden, zie:
- http://www.natuurvereniging-ridderkerk. ... noord2.php
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Heijplaat
- http://www.wonen.rotterdam.nl/smartsite2029091.dws
- http://gallery.zoom.nl/foto/1112166/arc ... l-hdr.html
De regen valt gestaag uit de hemel de afgelopen dagen en menigeen zal dan denken: dan stap ik niet op mijn fiets om op mijn vrije zondag te gaan fietsen in het havengebied van Rotterdam!

Toch zijn we al met zijn vieren en als je het stukje leest dat Koert naar aanleiding van "zijn" Rondje Amsterdam heeft geschreven, dan twijfel je niet meer, maar fiets je gewoon lekker mee, weer of geen weer!!

Dus: tot zondag?
Koert Schouten schreef:Regen, nee, plensbuien, donder en bliksem begeleidden ons op ons Rondje Amsterdam dat voorlopig als het natste Rondje ooit bijgeschreven kan worden. Maar daarom niet minder leuk. James nam de leiding. Via de Ringdijk van de Watergraafsmeer, de Nesciobrug, de Diemerzeedijk en een stukje Trekvaart fietsten we op Naarden aan. Vanaf hier volgden we de Vecht tot Weesp. Via het oude centrum van het stadje en Driemond vervolgden we onze tocht langs de Gaasp terug naar Diemen. Omstreeks 21.00 uur waren we weer bij ons startpunt, de Berlagebrug. Gezien onze deplorabele toestand schoot een bezoek aan een cafeetje er bij in.
Nu ik dit stukje schrijf, knarst het zand nog tussen mijn kiezen en hoor ik de druppels van mijn regenpak vallen dat in de hal uitlekt. Hoe gek ben je wanneer je vrijwillig in het donker 50 km. door weer en wind jakkert? Prettig gestoord. En na afloop een warme douche zodat je huid er van tintelt. Heerlijk toch!
Zorg dat je er woensdag 2 december weer bij bent; 19.00 uur Berlagebrug.
Tot ziens,

Koert.
2 Vraagjes: hoever is het tochtje? Wat is de gemiddelde trapsnelheid ongeveer (15-20; 20-25; 25-30 km/u)? Hoe zit het met de trein en fiets in Nederland?

Bedankt,
Mireille
Hoi Mireille, vrijwel al je vragen stonden al beantwoord in het stukje van Suzanne. Zie hieronder. De fiets mag gewoon mee in de trein in Nederland na de spits, dus na 9.00 uur. Maar aangezien jullie op zondag gaan rijden, kan je instappen wanneer je maar wil. Eeen fietskaartje kost 6 euro en haal je met je gewone kaartje uit de automaat.
Suus schreef:HAVENRONDJE
- de afstand is dit keer zo'n 55 km, het fietstempo ligt tussen de 20 - 25 km/u.
Ha Suzanne,
Ja, ik monster graag aan, waterfietsen of landfietsen, mij is het om het even.
Tot zondag, Bas
Beetje teleurstellend nu, volgens weerman (M/V) is er een grote kans dat 't zondag droog is, misschien zelfs wat zon. Maar ik laat mij niet weerhouden en ben er graag weer bij! Tot zondag,
Jaap
Hallo Suus,
Ook ik fiets graag weer mee! Gezellig!
Het is juist mooi om met dit jaargetijde te fietsen.
Groeten,
Bert
En, hoe was het? :D
Het was weer heel leuk!

Heerlijkste herfstweer van de wereld, goed gezelschap (9 m/v) en een afwisselende tocht waarbij we zo veel mogelijk de Maasoevers hebben gevolgd en 2 eilanden hebben gerond (groene eiland van Brienenoord en bewoonde Noordereiland), lekker gebak bij Hotel New York, goed eten na afloop in Schiedam en ook nog een gratis rondje van Bert die de eerste lekke band van het Rondje Rotterdam had...

In december is het Rondje Rotterdam verplaatst naar Zwolle, dan hebben we daar de Sinterklaastocht. We zijn al met zijn 12-en!
Ik als niet–Rotterdammer vond het erg leuk.
Ik verwachtte al veel afwisseling…maar het overtrof alle verwachtingen.
Vanaf de Euromast fietsten en crosten we langs de Maas…Hier en daar dus veldrijdend en over een plankensmal-bruggetje… Naar het Eiland van Brienenoord, waar het weer veldrijden werd. Langs de Maas aan de zuidkant terug….langs het cruisschip de SS Rotterdam, Ketelbinkie en koffie bij New York. Vervolgens naar de RDM-terreinen en de Heijplaat…met weer een groen eiland. …en oude quarantaine gebouwen…en een strandje..erg mooi. Door het havengebied met veel containers en grote schepen....
En hoe vaak fiets je nou door de Beneluxtunnel ? Ik noooit….nu dus wel!
En vervolgens erg lekker gegeten in Schiedam !!! Naam restaurant weet ik even niet meer…de anderen wel denk ik,…maar zeker een aanrader!
:P :P :P
Hoi Suus,

Ik hoop dat Sinterklaas me trakteert op een nieuw frame! Tijdens mijn rondje Utrechtse Heuvelrug heb ik framebreuk (achtervork) gehad. Shit happens. Gelukkig heb ik mijn andere trekkingfiets nog.

Rutger
Dus je gaat mee Rutger met Sinterklaas...?

Het restaurant waar we aten heet Sjiek, zit aan de Oude Sluis in Schiedam. Erg lekker inderdaad, zie : http://www.sjiek.info/
Hallo medefietsrs (en overige belangstellenden),

Zoals ik al noemde, het Van Brienenoordeiland is eens in een TV programma geweest. Het betrof: Vroege vogels.

Zie link:
http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item ... %5D=327491


Ik heb het rondje ook in GPS coordinaten. Alleen weet ik nog niet hoe je daarin een doorlink maakt. En nu komt Holland Sport op TV...dus ik maak me er ook niet druk om op dit moment... :?
Hel veel plezier!