In de nieuwe, snelle Fyra treinen tussen Amsterdam en Rotterdam (160 km per uur, reistijd 40 minuten) mogen geen gewone fietsen, maar alleen vouwfietsen in opgevouwen toestand.
Opmerkelijk, want er is wel een fietsenhok in de trein. De treinen zijn dezelfde als die al jaren dienst doen op de verbinding naar Brussel-Zuid.
Volgens NS-Hispeed wordt het materieel in 2010 vervangen door echte HSL-treinen en fietsen daarin vervoeren zou te gevaarlijk zijn. Gevaarlijk? In Frankrijk wordt fietvervoer in steeds meer TGV mogelijk gemaakt en daar is niet gebleken dat fietsvervoer de veiligheid in gevaar brengt.
Opmerkelijk, want er is wel een fietsenhok in de trein. De treinen zijn dezelfde als die al jaren dienst doen op de verbinding naar Brussel-Zuid.
Volgens NS-Hispeed wordt het materieel in 2010 vervangen door echte HSL-treinen en fietsen daarin vervoeren zou te gevaarlijk zijn. Gevaarlijk? In Frankrijk wordt fietvervoer in steeds meer TGV mogelijk gemaakt en daar is niet gebleken dat fietsvervoer de veiligheid in gevaar brengt.