Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gaat een 23-622 buitenband vaak kapot? - Forum Wereldfietser

Gaat een 23-622 buitenband vaak kapot?

Voor de zoveelste keer :x heb ik mijn achterband vervangen. Het ging om een handmade Vredestein buitenband, maat 23-622 of 700x23C.
Er kwamen altijd aan de linkerkant bobbels met scheuren, dat ik gebonk voelde tijdens het fietsen. Ik fiets vrijwel dagelijks 25 km. Ik benadruk dat de remblokken wel keurig op de velg zitten. Op de foto is de bovenste 2 à 3 mm van de velg dan ook gevrijwaard van remkrassen. Vandaag een nieuwe van Continental gekocht bij de fietsenzaak BSB in Baflo. Nogal prijzig: € 27,95 wat neerkomt op 61,59 oude guldens! Wie heeft er een verklaring voor?
Tussen haakjes: helaas is de Continental band niet voorzien van de wettelijk voorgeschreven witte reflectiestroken op de gehele omtrek.


Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Voor de zoveelste keer :x heb ik mijn achterband vervangen. Het ging om een handmade Vredestein
Verrekte Risicovol En Door Een Simpele Tik Explodeert Ie Numeteen? :evil: :roll: :wink:
Leon
Martin E. van Doornik schreef:Voor de zoveelste keer :x heb ik mijn achterband vervangen. Het ging om een handmade Vredestein buitenband, maat 23-622 of 700x23C.
Er kwamen altijd aan de linkerkant bobbels met scheuren, dat ik gebonk voelde tijdens het fietsen. Ik fiets vrijwel dagelijks 25 km. Ik benadruk dat de remblokken wel keurig op de velg zitten. Op de foto is de bovenste 2 à 3 mm van de velg dan ook gevrijwaard van remkrassen.


inferieur russisch product ;)

Vandaag een nieuwe van Continental gekocht bij de fietsenzaak BSB in Baflo. Nogal prijzig: € 27,95 wat neerkomt op 61,59 oude guldens! Wie heeft er een verklaring voor?

Als je een goedkopere band wil moet je een goedkopere band kopen :D
Tussen haakjes: helaas is de Continental band niet voorzien van de wettelijk voorgeschreven witte reflectiestroken op de gehele omtrek.
De wet heeft het uitsluitend over "witte of gele retroreflectoren aan de wielen;" hoe je dat oplost mag je zelf weten. 23mm bandjes zitten hoofdzakelijk onder fietsen zonder
-een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig;
-vier ambergele of gele retroreflectoren aan de trappers of
- een goed werkende bel.
Als dit een fiets voor min of meer dagelijks gebruik is, en niet om mee te racen, dan is mijn advies voor de volgende keer denk ik een Schwalbe Marathon 25 mm (of nog breder als er breder in past). Die is goedkoper en degelijker, en heeft ook nog mooi een reflectierand. Wil je luxe/snelheid, dan wordt het een ander verhaal (met hogere bedrijfskosten).
Wim
m-gineering schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Voor de zoveelste keer :x heb ik mijn achterband vervangen. Het ging om een handmade Vredestein buitenband, maat 23-622 of 700x23C.
Er kwamen altijd aan de linkerkant bobbels met scheuren, dat ik gebonk voelde tijdens het fietsen. Ik fiets vrijwel dagelijks 25 km. Ik benadruk dat de remblokken wel keurig op de velg zitten. Op de foto is de bovenste 2 à 3 mm van de velg dan ook gevrijwaard van remkrassen.
inferieur russisch product ;)
Wat ik me dan altijd afvraag, is hoe het komt dat er geen organisatie is die hier iets aan kan doen. Als er autobanden zouden worden verkocht die dit soort gedrag vertoonden, dan waren er al lang een dozijn organisaties in de pen geklommen en had een of andere inspectie deze banden uit de markt gehaald.
Leon
Nou Leon, ga aan de slag.
Leon, ik kan niet wachten om Antoinette daar over te horen in plaats van dat eeuwige geneuzel over upc en dsb. :D

Zelf rij ik op de gewone Marathon naar het werk toe, ben daar zéér tevreden mee. Maar toch ga ik de het de volgende keer op Maraton Racers proberen. Nu maar hopen dat ze geen problemen veroorzaken zoals Martin meemaakt.
Leo van Lierop schreef: Zelf rij ik op de gewone Marathon naar het werk toe, ben daar zéér tevreden mee. Maar toch ga ik de het de volgende keer op Maraton Racers proberen. Nu maar hopen dat ze geen problemen veroorzaken zoals Martin meemaakt.
Nee, dat zijn de Ultremo R's :D

link
Leon schreef:Wat ik me dan altijd afvraag, is hoe het komt dat er geen organisatie is die hier iets aan kan doen. Als er autobanden zouden worden verkocht die dit soort gedrag vertoonden, dan waren er al lang een dozijn organisaties in de pen geklommen en had een of andere inspectie deze banden uit de markt gehaald.
Leon
Vredestein Fortezza's gaan in mijn ervaring van 10 jaar terug allemaal hobbelen bij het etiket als je ze hard oppompt. (dat zit de overlap in het karkas) Niet gevaarlijk, wel nog een reden om elders te shoppen
m-gineering schreef:Nee, dat zijn de Ultremo R's :D

link
Laat ik die nu ook onder mijn racefiets hebben geplakt. Gelukkig heb ik er geen problemen mee. Met goed weer rij ik er mee naar mijn werk toe, vandaar deze betrouwbare band met de 'Ceramic Guard'. Ook vind ik ze door de hoge opbouw lekker comfortabel. Maar duur zijn ze wel. Volgens mij heb ik er 35 euri voor neergelegd. En ik vind dat bedrag totaal niet boeiend. Voor naar je werk toe moet je gewoon betrouwbare spullen hebben!

Jammer overigens dat de winkel waar ik was geen Durano Plus had.