Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Look quartz pedalen - Forum Wereldfietser

Look quartz pedalen

Hallo,

zijn er mensen binnen dit forum die ervaring hebben met Look Quartz pedalen. Ik heb altijd Shimano SPD gebruikt maar wil wel eens wat anders. Bovendien zijn die Look pedalen erg licht en zien er kek uit. Maar over het het in- en uitklikken en de kwaliteit van de lagers (en het servicen daarvan) weet ik niets. Schoenplaatjes schijnen wel sneller te slijten en zijn duurder dan die van SPD.

gr Walter
Kwaliteit van pedalen is één ding. Daar kun je vast wel MTB tests over vinden.

Ik zou ook testen of je nog een beetje kan lopen op schoenen met dit type plaatjes. Naar het terras strompelen zal wel lukken. Maar kun je er ook een bepakte fiets mee een te steile heuvel opduwen? En hoe lang blijven de plaatjes heel als je dat doet? Hangt natuurlijk af van het gebruik of dat belangrijk is. Voor fietsreizen houd ik het op platformpedalen met pinnetjes en lage wandelschoenen.
Hi,

die look quartz pedalen zijn te vergelijken met SPD pedalen (het zijn geen race pedalen), die plaatjes kunnen gewoon onder MTB schoenen. Je moet alleen die plaatjes dmv stelplaatjes op hoogte stellen om de zool van je schoen optimaal contact te laten krijgen met het pedaal. Ik hoor daar verschillende geluiden over ogv amerikaanse reviews, vandaar mijn vraag. Die platformpedalen heb ik overigens ook. Dank voor je tip.

gr Walter