Gisteren reed ik langs het kanaal tussen oostende en brugge met een fikse zijwind. Ik kruiste een zeer grote groep jongeren met fluovestjes, verdeeld over kleine groepjes. Sommigen (de meesten) zagen al een beetje paars. In totaal rekte de groep zich zeker uit over een tweetal kms. Af en toe moest ik in de remmen om een botsing te vermijden. Soms zelfs moest ik de berm in. De eerste keren zie je die gasten verschieten en maak je je niet druk, omdat er in feite ook niets misgelopen is en dergelijke initiatieven toch sympathie uitlokken. Maar zo rond de vijfde keer begin je toch binnensmonds te vloeken en op de duur zelfs lichtjes buitensmonds. Bij het kruisen van de volgwagen stond een coureur met enkele begeleiders van de groep zijn fiets te controleren. Deze man had duidelijk minder geluk gehad.
Nu had ik toch even zin om te stoppen en mijn zegje te doen, maar heb dit niet gedaan. Ik wou me niet gedragen als een overgevoelige wielertoerist. Sommigen zijn echt erg en worden al hysterisch als er een hond tot op 10m van hun fiets nadert. Aan de andere kant was het hier toch wel echt flagrant gevaarlijk. Aan de nog andere kant wou ik het de begeleiders niet nog moeilijker maken...
Ik ben dus maar doorgefietst. In de veronderstelling dat ze er wel uit zouden geraken en dat ze het nu ook wel zullen begrepen hebben.
Was dit een goede beslissing? Of was dit te makkelijk? Ik had toch enkel een openstaande deur kunnen intrappen? Of moeten we altijd de veiligheid boven alles stellen en ons gedacht zeggen, op een deftige manier?
Dank voor uw mening
lars
Nu had ik toch even zin om te stoppen en mijn zegje te doen, maar heb dit niet gedaan. Ik wou me niet gedragen als een overgevoelige wielertoerist. Sommigen zijn echt erg en worden al hysterisch als er een hond tot op 10m van hun fiets nadert. Aan de andere kant was het hier toch wel echt flagrant gevaarlijk. Aan de nog andere kant wou ik het de begeleiders niet nog moeilijker maken...
Ik ben dus maar doorgefietst. In de veronderstelling dat ze er wel uit zouden geraken en dat ze het nu ook wel zullen begrepen hebben.
Was dit een goede beslissing? Of was dit te makkelijk? Ik had toch enkel een openstaande deur kunnen intrappen? Of moeten we altijd de veiligheid boven alles stellen en ons gedacht zeggen, op een deftige manier?
Dank voor uw mening
lars