Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitdrogen van banden - Forum Wereldfietser

Uitdrogen van banden

Fietsers,

Is er een middel om de banden van je fiets tegen uitdrogen te beschermen?

Ik heb een extra fiets staan waar misschien maar net 2000 kilometer per jaar op wordt gefietst. De banden "drogen uit" alvorens ze zijn versleten.

De banden van mijn "actieve" fiets heeft hier natuurlijk geen last van. Deze banden zijn versleten alvorens ze kunnen uitdrogen.

Dick R.

Hallo Dick,

Er zijn spuitbussen in de handel met een coating die hier speciaal voor bedoeld zijn. Ik denk dat je ze in een caravanhandel kan vinden.
Het wordt op caravanbanden gespoten om te voorkomen dat ze uitdrogen als ze een half jaartje stilstaan.

Groeten,

Marco
Trapper schreef:Is er een middel om de banden van je fiets tegen uitdrogen te beschermen?
Ik denk dat het voor een groot deel aan de banden ligt. Ik heb banden op mijn fiets gehad die na een jaar al een fraai craquelépatroon vertoonden, maar de banden op mijn "antieke" fiets dateren van 1989, en die zien er niet alleen nog prima uit, maar ze zijn het ook, want ik heb er afgelopen zomer nog 500 km op gefietst.
Ik denk daarom dat banden die er na een jaar slecht uitzien qua "rubberrecept" een beetje mislukt zijn.
Het is natuurlijk wel het best om te zorgen dat de fiets waar het om gaat droog en donker staat als hij niet wordt gebruikt.
Groeten, Leon