Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 4 november 2009 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 4 november 2009

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we weer het 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast; je eigen inbreng wordt gewaardeerd. Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Zorg bij duisternis voor goede verlichting en opvallende kleding.

Noteer al vast de volgende rondjes in je agenda: 4 november, 2 december, 6 januari, 3 februari, 3 maart, 7 april. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Zorg dat je er bij bent.
Het is weer de eerste woensdag van de maand - wie gaat er allemaal meefietsen vanavond met de Rondje Amsterdam?
Ik heb de laatste paar 'rondjes' moeten missen maar vanavond ben ik er weer bij voor een heerlijk avondtocht door Amsterdam en omgeving!
Zie je allemaal bij de FEBO (Berlagebrug) net voor 7 uur vanavond.

James
James,
Vertrek is gegarandeerd. Ik ben vanavond van de partij. Kan ik je gelijk vertellen hoe mijn fietstocht door het oerwoud van Suriname :shock: verliep. Bovendien nemen de buien af, dus wat let een ieder?

Koert.
Klasse!
Zin in een stukje fietsen en om de verhalen van Suriname te horen.
Ik moet zeggen dat ik gisteravond baalde dat we niet in de storm konde fiesten - vind ik altijd heerlijk al dat wind en regen!
De herfstbok en snert achteraf smaken altijd veel beter na een dosis 'herfstbiken'!

Tot vanavond!

James
.
Het was zeker de natste Rondje Amsterdam ooit - regen, regen en meer regen!
Niet alleen heel veel regen maar ook bliksem en onweer - geweldig!

Beter weer kon je niet hebben voor een nachtelijke herfsttocht! Zo hoort het!

Met z'n drieen hebben we 45km gereden, van de Berlagebrug door Amsterdam Oost/Watergraafsmeer, over de Nesciobrug en over de Diemenzeedijk naar Muiden. Van Muiden naar Weesp langs de Vecht, door het prachtig verlichte centrum van Weesp en over de Amsterdam-Rijn Kanaal naar Driemond. De regen werd steeds heviger als we langs de Gaasp trapte richting Diemen en de bliksem was nog volop aan't flitsen toen we, drijf nat maar wel voldaan, aankwam weer op de Berlagebrug.

Weer een super Rondje Amsterdam - op naar de december editie, laten we hopen op sneeuw op 02-12-2009!!
Regen, nee, plensbuien, donder en bliksem begeleidden ons op ons Rondje Amsterdam dat voorlopig als het natste Rondje ooit bijgeschreven kan worden. Maar daarom niet minder leuk. Gezien onze deplorabele toestand schoot een bezoek aan een cafeetje er bij in. James, bedankt voor de enerverende tocht door het nachtelijk duister.
Terwijl ik dit stukje schrijf, knarst het zand nog tussen mijn kiezen en hoor ik de druppels van mijn regenpak vallen dat in de hal uitlekt. Hoe gek ben je wanneer je vrijwillig in het donker 50 km. door weer en wind jakkert? Prettig gestoord. En na afloop een warme douche zodat je huid er van tintelt. Heerlijk toch!
Zorg dat je er woensdag 2 december weer bij bent; 19.00 uur Berlagebrug. Met sneeuw, James daar teken ik voor. Ik trakteer op pepernoten.
Tot ziens,

Koert.
Hoeveel helden waren er?

Frank
Een mooi weer fietser. :wink:
Froggy schreef:Met z'n drieen hebben we 45km gereden
:oops: Sorry, ik had alleen het bericht van Koert gelezen.

Frank
die net flink nat geregend is.
We hebben je gemist gisteravond Frank!
Volgende keer weer bij?
Klinkt allemaal vrij afschuwelijk.
:o
Helemaal niet!
Als je niet helemaal goed ben (ik spreek nu voor mezelf) vind je fietsen in de storm erg leuk!
Kan zijn dat ik heel diep ben.........naaaa gewoon wierd! :D
Is het nou echt leuk fietsen in de kou, wind en regen of ben je een verslaafde? (aan fietsen dan he)

Fietsen in de zon is wel echt leuk!

Groet Marieke
Fietsen in de zon, zonder wind en met een aangename temperatuur is natuurlijk leuk maar wind, regen, bliksem en onweer geven het een extra dimensie!
Besides, we wonen in Nederland. Als je wil fietsen moet je een beetje slecht weer voor lief nemen.
Spinnetje schreef:Is het nou echt leuk fietsen in de kou, wind en regen of ben je een verslaafde? (aan fietsen dan he)

Fietsen in de zon is wel echt leuk!

Groet Marieke
Het was gelukkig niet koud en er stond ook geen wind. Het zeek alleen maar van de lucht. Inderdaad was het donker maar hoewel je een beetje gek moet zijn voor zo'n fietstochtje, de drie heren zijn het licht zelve.
Ik vind het altijd raar dat ik verhalen hoor van fietsers dat het zo regende. Zo had Jim met zijn eerst groep in Tsjechie vaak regen gehad. En ik ken ook iemand die in augustus in Ierland was geweest en het vaak bar en boos was. Ik was ook in Tsjechie en had er 17 dagen elke dag temperaturen van 25 - 33 graden. Ierland ja ook wel eens regen gehad, maar dan 's nachts, maar meestal zon. Al die roodverbrande Ieren aan de kust. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Met mijn fietsrondjes Zeist is het ook altijd mooi weer. :D :D Volgende kans om; mee te fietsen op zondag 15 november. Welkom!

Rutger
altijd bereibaar voor aanvragen bij Marjon de Hond en heb een link naar de weergoden :) :)
Spinnetje schreef:Is het nou echt leuk fietsen in de kou, wind en regen of ben je een verslaafde? (aan fietsen dan he) Fietsen in de zon is wel echt leuk!
Groet Marieke
Het weer is altijd het rottigst voor diegene die binnen op de bank zit en naar buiten kijkt. Eenmaal buiten behoren juist de ongure dagen tot de mooiste fietsdagen met de grootste voldoening. Zo'n twee weken terug was ik met 6 vrienden in Tsjechië. Afgaande op de weersverwachting zou het heel slecht worden. Maar we hebben een heel mooie week gehad met regen, kou, sneeuw en zon. Het was juist daarom prachtig. FF lekker buiten bezig zijn en een frisse neus halen. Tussendoor warmden we ons op in de cafeetjes, sauna's en hotelletjes. Maar goed een zonnetje vind ik ook wel lekker hoor.

Dus Marieke, kom van de bank met Oscartje en de kou in! Er zijn zat rondjes de komende tijd. :wink:
Ik heb mijn naam eer aan gedaan en ben wezen spinnen! Binnen.
Heb me rot gezweten.

Blanche; er is nog geen rondje Almere. Of ergens tussen Zoetermeer en Almere..

Groet
Hi James,
Froggy schreef:We hebben je gemist gisteravond Frank!
Volgende keer weer bij?
Ik zal het proberen. Als ik op tijd van mijn werk weg kan, dan moet het wel lukken.