Additionally, paste this code immediately after the opening tag: apparatenstekker usa - Forum Wereldfietser

apparatenstekker usa

hallo ,

ik ga in november naar america en ik vroeg me af of iemand wist wat voor apparatenstekker men in america gebruikt , zo hoef ik namelijk alleen maar mijn lader me te nemmen en niet het snoer er bij.

ps apparatenstekker is niet het deel wat in het stopcontakt gaat maar het deel wat in een apparat.

bij voor baat dank.

anne
Hallo, Anne,

Waarom wil je geen snoer meenemen? Je zult het toch nodig hebben, of wil je geen verloopstekker meenemen. En werkt je lader ook op 110 Volt?

Ronald
Verloopstekkers zijn oplichterij. Voor apparatuur met een los snoer, gebruik je gewoon een snoer dat je lokaal aanschaft; vele malen goedkoper.

.tsooJ
Voor veel laders geldt dat ze aan de lader kant een stekkertje hebben met twee polen dicht bij elkaar waarvan de ene omgeving net iets vierkanter is dan de andere, zodat je ze niet andersom erin kunt steken. Datzelfde stekkertje wordt ook in de VS op veel electronica gebruikt, en precies om die reden: de aziatische fabrikant hoeft alleen maar losse snoertje in voorraad te hebben. Kortom, als we het over dezelfde stekker hebben.... Wel denk ik dat je misschien aardig zult moeten zoeken naar zo'n snoer. Reken er niet op dat je ergens om de hoek even een electriciteitswinkel tegenkomt.
Wim
Alien schreef:Verloopstekkers zijn oplichterij. Voor apparatuur met een los snoer, gebruik je gewoon een snoer dat je lokaal aanschaft; vele malen goedkoper.

.tsooJ
Zo'n verloopstekker voor de VS kost de somma van € 3,95, dus waar hebben we het over?
Dan hoef je geen snoer te kopen en ben je voor al je apparatuur klaar.
Maar het ging om de aansluiting op de apparaten zelf... :wink:
Apparaatstekkers zijn redelijk universeel, in de wereldwijd kom je grotendeels dezelfde tegen als hier. Dus tenzij je exotische apparaten meeneemt, kom je gewoon met een snoertje en heel end. Sterker nog; goeie kans dat er wel ergens op je logeeradres een radio ofzo rondzwerft waarvan je het snoer even kan lenen.

.tsooJ
Ik Amerika gebruiken ze andere stekkers, maar je kunt een kopje kopen in de vliegtuig, waarmee je jouw stekker om kunt zetten in een Amerikaanse stekker. Ze zijn ook niet duur, een paar euro geloof ik.

Maak Plezier
Kijk eens op de markt voor een verloopstekker van ronde europeese stekkers naar de platte "amerikaans" (ook Canada) stekkers. Voor 1,50 of 2,50 scoor je een enkele verloop stekker en geen duurdere set. Je adapter/apparaat moet wel geschikt zijn voor 110v (Volt) en 60Hz (Hertz). Meestal staat er dan 110v-230v 50Hz-60Hz op. Dan is ie/et geschikt.