Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kustroute malage/barcelona - Forum Wereldfietser

kustroute malage/barcelona

Beste mede-fietsers,
Heeft iemand wel eens via de kust van ongeveer Malaga naar ongeveer Barcelona gefietst. Lijkt me leuk in de winter. Ik heb gelezen dat er inmiddels wat meer voorzieningen zijn voor fieters.
gr, Rob W
Lang de kust loopt de beruchte N-340. Deze kustweg is vrij druk met veel vrachtverkeer. Op een paar stukjes zijn alternatieven, maar voor het grootste deel fiets je naast het voortrazende verkeer over de vluchtstrook. Tussen Valencia en Barcelona loopt parallel een autosnelweg. Veel autoverkeer en vooral vrachtverkeer kiest echter voor de N-340, omdat er voor de snelweg tol geheven wordt.
Het voordeel van langs de kust rijden is dat je overal gemakkelijk onderdak kunt vinden of campings die open zijn. Het binnenland is veel dunner bevolkt en de campings de er zijn, zijn na september dicht.
De N340 en N332 moet je zien te vermijden om de al eerder genoemde reden en die lopen ook lang niet overal vlak langs de kust.
Persoonlijk zou ik veel liever een route door het binnenland nemen. Dat is omdat de kuststrook lang niet overal interessant is, maar wel vaak behoorlijk verstedelijkt is. Als ik in de omgeving van Denia over asfalt fiets, is dat nooit over de N332, maar altijd over weggetjes die vaak niet eens op de Michelin 1:400000 staan. Je maakt in het binnenland wel (veel) meer hoogtemeters, maar de beloning is ook groter.
Hoi allemaal,

Ik was aanvankelijk ook van plan om in het binnenland verder te gaan. Voorjaar ben ik tot Girona gekomen (vanuit NL). Echter ik heb een hernia gekregen en daarom moet ik de eerste paar maaden bergen vermijden. Dacht dus: dan ga ik langs de kust en dat zal in de winter nog aangenaam zijn maar wel stukken rustiger zijn dan in de zomer. Het lijkt mij dat je ook veel over de boulevards kunt fietsen.

Rob W
alime schreef:Hoi allemaal,

Ik was aanvankelijk ook van plan om in het binnenland verder te gaan. Voorjaar ben ik tot Girona gekomen (vanuit NL). Echter ik heb een hernia gekregen en daarom moet ik de eerste paar maaden bergen vermijden. Dacht dus: dan ga ik langs de kust en dat zal in de winter nog aangenaam zijn maar wel stukken rustiger zijn dan in de zomer. Het lijkt mij dat je ook veel over de boulevards kunt fietsen.

Rob W

Je kunt sommige stukjes langs de boulevard fietsen, maar dan houdt de weg langs de kust op en dan moet je over de N-340!
OK, Bert