Additionally, paste this code immediately after the opening tag: olie(?) lek na vliegtuigtransport - Forum Wereldfietser

olie(?) lek na vliegtuigtransport

hallo allemaal!

na een mooie fietstocht in noord spanje constateerde ik na aankomst op het vliegveld Weeze vettigheid op de (achter)shifters (zwarte blok waar de bekabeling thv naaf ingaat) van de Rohloff van mn vriendin. Wat zou dit kunnen zijn, lekkende naaf? serienr 16971
Lukt me helaas niet om een foto te inserten

Grtn

Ruben
rgeerse schreef:hallo allemaal!

na een mooie fietstocht in noord spanje constateerde ik na aankomst op het vliegveld Weeze vettigheid op de (achter)shifters (zwarte blok waar de bekabeling thv naaf ingaat) van de Rohloff van mn vriendin. Wat zou dit kunnen zijn, lekkende naaf? serienr 16971
Lukt me helaas niet om een foto te inserten

Grtn

Ruben
Fiets op zijn kant, en de lage luchtdruk in het vliegtuig zuigt de olie door de keerring.

Hoeft verder geen probleem te zijn
Oh gelukkig!

meer dan een beetje zweten zag ik niet. Weet niet welke plas er in het vliegtuig ligt uiteraard. Heb ook geen nieuwe olie liggen dus dan laat ik t maar ff zo.

Grt!
Rohloff zegt: 'machen Sie zich keine Sorgen. Nur einmal pro Jahr Oel wechselen'. :wink:

Oftewel zolang je een keer per jaar olie ververst hoef je niet bang te zijn dat de naaf droog komt te staan. Er kleeft dan nog altijd 7 ml. aan de binnenkant van de naaf.
enkele weken voor de vlucht was er nog nieuwe olie ingegaan dus dat komt wel goed!