Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schoenen en Pedalen - Forum Wereldfietser

Schoenen en Pedalen

Tot nog toe gefietst met SPD icm Shimano/Carnac schoenen.
Nooit tot tevredenheid,tinteligen,niet echt kracht kunnen zetten.
Op mijn zoektocht naar informatie/ervaringen over de ideale
fietsloopschoen/pedalen combinatie kwam er voor mij nooit een
eenduidig antwoord. Dat kan ook niet!
Maar ik ben eruit!
Misschien is het al eerder geoppert (nieuw hier).
Sidi Dominator 5 Lorica Black.
Niet met SPD,maar;
Time Atac XS.
De schoenen zitten als gegoten.
icm De pedalen voel ik geen drukpunten meer!
De schoenen lopen lekker en zien er gaaf uit.
dwz, kan er zo mee naar een bruiloft, begrafenis of disco.
aanvulling;
geen verkoop praatje dit.
Gewoon erg blij met m'n nieuwe spullen!!!!!!
Ferdinand schreef: De schoenen lopen lekker en zien er gaaf uit.
dwz, kan er zo mee naar een bruiloft, begrafenis of disco.
Fiets je daar naartoe dan?
Het blijft voor iedereen persoonlijk inderdaad :wink:.
Zo fiets ik het prettigste op normale platform- of kooipedalen met wandelschoenen. Ik kan dan met vrijwel iedere schoen fietsen, heb een goed contact, en heb maar 1 paar schoenen nodig voor zowel tijdens als na het fietsen.
Doordat m'n voeten niet aan m'n fiets vast zitten, hoef ik dan van mezelf ook nog eens geen helm op :roll:.
Ik kan het onderschrijven met mijn eagle's. Een sidi schoen is net als een brooks zadel. Aan het einde van de dag merk je niet dat ze er zijn.

Voor bergop kan je ze nog lekker strak aan spannen, zodat je ook een goede trek beweging kan maken.

En ik vind het niet prettig om 12 uur op een dag de zelfde schoenen aan te hebben. :P
Sidi´s zijn echt heel mooi, maar ook vrij smal. Mij passen ze niet. Heeft er nog iemand een suggestie voor een flink brede spd zomerschoen?
Wim
willem.megens schreef:
Ferdinand schreef:.... zo mee naar een bruiloft, begrafenis of disco.
Fiets je daar naartoe dan?
Bedoel je omdat anderen dat raar vinden?
Nou, mocht ik trouwen, begraven worden of naar de disco gaan, dan mag je van mij gerust op de fiets komen. Ik stel het zelfs op prijs.
Leon
P.s. naar de disco gaan is een van de minder waarschijnlijke opties :roll: :wink:
Wim schreef:Sidi´s zijn echt heel mooi, maar ook vrij smal. Mij passen ze niet. Heeft er nog iemand een suggestie voor een flink brede spd zomerschoen?
Wim
Diadora misschien? Ze lijken veel op sidi's, maar zijn iets ruimer bij de tenen.
Wim schreef:Sidi´s zijn echt heel mooi, maar ook vrij smal. Mij passen ze niet. Heeft er nog iemand een suggestie voor een flink brede spd zomerschoen?
Wim
Misschien de Mega versie van de Sidi's?

Als ik die foto zie van de Dominator, dan vraag ik mij af of je hier fatsoenlijk op kunt lopen. Ik heb nu de Shimano MT-40, die schoen volstaat wat mij betreft als enige schoen op een fietsvakantie; je kunt er een paar km mee lopen. Nadeel is wel dat ze niet waterdicht zijn.
Waterdichte sokken :wink:... Doordat de schoenen niet waterdicht zijn, is het juist lekker luchtig bij warm weer :D!
Voor mensen met een brede leest is er idd de Mega uitvoering.
Ze zijn niet waterdicht maar daarmee door de Lorica wel ademenend.
Waterdichte sokken! :lol: die moet ik onthouden!
Overschoenen mischien!
Je kunt er zonder problemen een paar kilometer mee lopen.
En, echt waar, mee dansen op die bruiloft waar je onderweg voor uitgenodigt bent en die eindigt in de disco waar de vader van de bruid een hartaanval krijgt en je je verplicht voelt om de begrafenis bij te wonen en dat allemaal met een en dezelfde paar schoenen waarmee je al fietsend
in dat dorp terecht bent gekomen.
De Time Atac XS pedalen hebben dubbelzijdige klik.
Een veel ruimere speling als SPD en groter contact vlak.
Ik voel meer contact met de pedalen en dus fiets, met een grotere speling.
Neem voor de schoenen een maat groter als normaal (Italiaans he).
het schoenenmerk KEEN heeft ook een serie fietsschoenen. zelfs in sandaalmodel. mijn persoonlijke voordeel is dat keen altijd een brede leest gebruikt.
tijdens mijn fietstocht-evenement Cycle oregon heb ik veel keen-fietsschoenen gezien.


walter