We, mijn echtgenoot en ik, overwegen in de maanden januari en februari in Ecuador te fietsen. We zouden dan graag in de Andes fietsen. We horen heel wisselende geluiden over het klimaat, het wegdek, de afstanden enz. Is het nodig met een mountainbike te fietsen, of is een goede hybride (Santos) fiets ook mogelijk?
Is het wegdek redelijk? Ik vind gravel niet erg, maar los zand wel.
Zijn er voldoende overnachtingsmogelijkheden, of is een tent onderweg nodig?
Wij hebben wel bergervaring. Afgelopen jaar hebben we in China gefietst. Van Dali naar Lijiang, de Tiger Leaping Gorge, Het tibetaanse Plateau, Shangri-la, Deqin en terug naar Laos, Cambodja en Vietnam. We hebben hier altijd in hotels of guesthouses kunnen overnachten en dat bevalt ons goed.
We hadden eigenlijk in oktober terug naar china gewild, maar door omstandigheden lukt dat niet. In januari is het gebied waar we heen wilden te koud. Voor Ecuador kom ik daar ook niet echt goed achter. Wellicht heeft iemand nog suggesties voor een andere aantrekkelijke fietsbestemming in midden of Zuid-Amerika?
Is het wegdek redelijk? Ik vind gravel niet erg, maar los zand wel.
Zijn er voldoende overnachtingsmogelijkheden, of is een tent onderweg nodig?
Wij hebben wel bergervaring. Afgelopen jaar hebben we in China gefietst. Van Dali naar Lijiang, de Tiger Leaping Gorge, Het tibetaanse Plateau, Shangri-la, Deqin en terug naar Laos, Cambodja en Vietnam. We hebben hier altijd in hotels of guesthouses kunnen overnachten en dat bevalt ons goed.
We hadden eigenlijk in oktober terug naar china gewild, maar door omstandigheden lukt dat niet. In januari is het gebied waar we heen wilden te koud. Voor Ecuador kom ik daar ook niet echt goed achter. Wellicht heeft iemand nog suggesties voor een andere aantrekkelijke fietsbestemming in midden of Zuid-Amerika?