Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: 2 fietsdozen in El Calafate (Arg) begin november'09 - Forum Wereldfietser

Gezocht: 2 fietsdozen in El Calafate (Arg) begin november'09

Ergens in de eerste week van november 2009 zullen we in El Calafate in Argentinië aankomen en vandaar per vliegtuig naar Buenos Aires gaan.
Ik vermoed dat het daar niet erg eenvoudig is om fietsdozen te bemachtigen voor onze vlucht naar Buenos Aires. Is er wellicht iemand die rond die tijd aankomt met fietsen in een doos en zouden we die kunnen overnemen ? Of weet iemand of er rond El Calafate op een andere manier aan vlucht-bestendige verpakking te komen is voor twee toerfietsen?

Alvast veel dank!
Jan

PS:
Voor wie geinteresseerd is; waarschijnlijk hebben we twee fietsdozen in de aanbieding rond 23 september in Salta (daar begint onze reis).
Stelt de luchtvaartmaatschappij een fietsdoos verplicht? Mijn ervaring is dat ik mijn fiets nu juist beter niet in een doos kan doen! Dozen bieden schijnbescherming. Stapelt lekker: ze leggen zo'n doos plat neer op een stapel koffers en vervolgens worden er loodzware Samsonites op gesmeten.
Zorg voor bescherming van de edele delen van je fiets, plaats buisjes tussen je vorken, doe er wat karton om met luchtkussentjes folie en stop je fiets in de VK-hoes. De VK-hoes vouw je op tot een dun en klein pakketje dat je gemakkellijk mee neemt op je fiets. Ik de buurt van de luchthaven van El Calafate scharrrel je weer wat verpakkingsmateriaal op dat om je fiets in de hoes gaat.