Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers - Forum Wereldfietser

Ryanair Niederrhein (Weeze) - Béziers

Luchtvaartmaatschappij: Ryanair
Traject: Weeze (Niederrhein) - Béziers en Béziers - Weeze
Datum: augustus 2009 - sept 2009

ticketprijs 1,99 p/p per enkele reis. Voor 2 personen betekende dat met alle toeslagen, kosten voor de fiets (30 Euro per fiets per enkele reis) uiteindelijk 295 Euro.
Vluchtduur 1 uur 40 minuten tot 1 uur 50 minuten

Verpakking fiets: Op heenreis fiets in doos. Terug fiets in noppenplastic.

Bijzonderheden: je moet tegenwoordig (sinds mei) verplicht online inchecken en je eigen boardingcard printen (heen en ook terugreis kan tot max 15 dagen van te voren, dus in het buitenland in een internetcafé als je langer dan 2 weken wegblijft.) Zo niet betaal je 40 euro boete op de luchthaven. Voor de procedure maakt het niet uit, want je moet nog steeds langs een balie met je bagage waar het personeel de boel labelt.
Beide vluchten zonder vertraging (die claim maken ze dus waar :) )
Op de terugreis , ondanks voorwaarden Ryanair, moest de lucht uit de banden en baalden ze ontzettend van de fietsen die onmogelijk door de scanner konden. "I hate bikes" verklaarde de dame meerdere malen achter de desk, maar de securityman liet de fietsen uiteindelijk laconiek buiten de scanner om passeren.
Mijn fietspomp in de bagage heeft de reis niet overleefd, de fietsen gelukkig wel.
Het vliegveld in Béziers is piepklein en kan met moeite (nauwelijks voldoende wachtruimte) een vlucht per keer aan, het zweefvliegveld hier in Malden bij Nijmegen is nog groter volgens mij :D

Luc
Wat ik niet begrijp van Ryan air met het online inchecken.
Krijg je bericht wanneer ik mag inchecken en waar en hoe ik dat moet doen?
In de bevestigingsmail staat bij mij:

Passenger can check-in online from 15 days up to 4 hours before the scheduled flight departure time on http://www.ryanair.com Once a passenger has checked in online the boarding pass can still be reprinted up to 40 minutes prior to the scheduled flight departure time.

Je moet je e-mailadres (dat bij de boeking is opgegeven), je reserveringsnummer en je paspoortgegevens bij de hand hebben. (paspoortnummer)
Heb je eenmaal de heenvlucht online ingecheckt dan onthoudt het systeem de paspoortgegevens voor de terugvlucht en hoef je alleen iets aan te vinken.
Op de homepage van Ryanair vind je wel makkelijk de knop voor online inchecken.
Ik vind het allemaal erg klantonvriendelijk :evil:
Luc