Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avaghon /evt op maat/ Rohlof - Forum Wereldfietser

Avaghon /evt op maat/ Rohlof

Hallo
Ik ben bijna uit mijn fietskeuze.
Het wordt een Avaghon 28 inch fiets.

Waar ik nog over twijfel

1. Op maat laten maken? Heb eigenlijk vrij normaal postuur en zal op 56 frame uitkomen.

2.Of ipv 1 het geld uitgeven aan een Rohlofnaaf.

Lastig

Jeroen
jgense schreef:1. Op maat laten maken? Heb eigenlijk vrij normaal postuur en zal op 56 frame uitkomen.
Ga naar wageningen, ze meten je op, en bespreek wat de verschillen zouden zijn tussen het maatframe voor jou en het confectieframe. Beslis dan of je daar het verschilbedrag voor over hebt. Als het verschil bestaat tussen twee bidonnokken, een achtervork die uit luxe een centimeter langer is en nog een paar gadgets dan zou ik voor dat geld - geen kleinigheid - liever wat anders kopen, zoals een R-naaf inderdaad bijvoorbeeld.
Leon
Optie 2.
Hoi Jeroen,
Altijd lastig om dit soort vragen te beantwoorden. Veel heeft ook met je eigen gevoel te maken. De fietsers op dit forum hebben vaak of een maatframe of een confectieframe en over het algemeen is men met beide tevreden.
Een maatframe klinkt in eerste instantie heel aantrekkelijke maar wordt naar mijn mening vaak schromelijk over gewaardeerd. Wij hebben wereldreizen gemaakt op maatframes en op confectieframes en op beiden hebben we goede ervaringen. Nu hebben we, net als jij, geen uitzonderlijke maten. Daarnaast moet je goed kijken welke maten nu precies aangepast kunnen worden. Als dat alleen de lengte van de bovenbuis en de lengte van de zitbuis is dan moet je je afvragen of dat wel echt een maatframe is. Als ook de hoeken aangepast kunnen worden (en dat kunnen maar heel weinig "maatframebouwers") dan praat je wat mij betreft over een echte maatfiets. Maar dan moet je ook verdomd goed weten wat je wilt EN een heel goed advies krijgen. Hou er rekening mee dat eenmaal gemaakt je een maatframe niet zo makkelijk meer van de hand doet.
Mijn stelling is dat 90 % van de Nederlanders prima op een confectieframe past door het aanpassen van de zadelbuis, stuurpen, headset, enz). Maar mocht je niet een fietsenmerk vinden met een voor jou geschikt frame, of vallen je lichaamsverhoudingen precies in de 10 % range dan is een maatframe een optie.
Tsja, en dan je keuze....die moet je zelf even maken :lol:
succes,
marco