Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat te doen met lenzen - Forum Wereldfietser

wat te doen met lenzen

Hoi,

Ik ben van plan om zo'n negen maanden tot een jaar op pad te gaan. Ik vraag me nu af wat ik moet doen met mijn ogen. ik draag nu al zo 20 jaar harde lenzen en dat bevalt me goed, tenzij er veel stof is.

Mijn vraag is wat andere wereldfietsers doen. Er zijn namelijk op lenzengebied veel mogelijkheden en hoor graag van ervaringen van anderen. Wat te doen met vloeistoffen, wat houdt het best in nacht en ontij?

alvast bedankt,

Sjirk
Hallo Sjirk,
Ik draag ook harde lenzen en die gaan gewoon mee. Goed, nu ben ik niet langer dan 3 weken weggeweest en geen 9 maanden, dus ik heb een stuk minder vloeistoffen nodig.
Lenzen uit doen en schoonmaken gaan altijd vrij gemakkelijk. Gewoon in de tent en ik heb een klein maatbekertje waar in ik ze schoon kan maken.
Wat betreft stof in je ogen onderweg, daar is dek ik niet veel tegen te doen behalve een zonnebril dragen. Maar hebben harde lensdragers daar meer last van dan bij zachte lenzen?

gr
Maurice
Hoi Sjirk,

Ik heb nachtlenzen omdat ik geen daglenzen verdragen kan omdat mijn ogen te droog zijn. Je corrigeert je ogen hiermee tijdens het slapen. Overdag heb je dus geen lenzen in. Ze schijnen ook beter voor je te zijn omdat je deze lenzen veel korter in hebt. Met een lagere sterkte hoef je ze maar een keer per twee nachten in. Bovendien heb je geen last van stof. De vloeistoffen die ik hiervoor nodig heb bedragen een paar druppels per dag (en als ik een nacht oversla nog minder), dus lekker lichtgewicht.

Succes!
Blanche