Additionally, paste this code immediately after the opening tag: actuele situatie Malaga airport - Forum Wereldfietser

actuele situatie Malaga airport

Het is al weer 2 jaar geleden dat ik Malaga airport was. Toen waren er flinke werkzaamheden aan de gang.

Ik wil met de fiets van Malaga airport vertrekken richting Ronda. Weet iemand nog een mooie route?

Kan iemand mij meer vertellen over de actuele verkeerssituatie rondom Malaga airport?

Is het veilig fietsen op de MA 416/ MA 9002?

Groet,
Edwin
Wij zijn in mei 2008 van Zapata over de MA 416 naar het vliegveld van Malaga gereden. Dat was goed te doen, wel veel verkeer maar omdat die weg smal, slecht en bochtig is/was werd er niet snel gereden. Wij vonden het prima te doen. Hoe het momenteel is weet ik niet maar op bijna alle vliegveld wordt continu gebouwd en zal de situatie regelmatig veranderen.

Ronald van der Perk
edwinvanooijen schreef: Ik wil met de fiets van Malaga airport vertrekken richting Ronda. Weet iemand nog een mooie route?
In de gids Onbegrensd fietsen naar Andalucia van Paul Benjaminse staat een mooie route.

Maarten
Inderdaad over de MA416.

Als je het vliegveld uitkomt kan je het beste met de loopbbrug over de grote weg richting het station. Bij het station kun je te voet onder het spoor doorgaan. Dit is even trap af en trap op. Aan de andere kant van het spoor linksaf en de doorgaande weg is de MA416. Deze weg affietsend ga je eerst onder het spoor door dat hier naar rechts afbuigt. Vervolgens kom je eerst op een rotonde en iets later buigt de weg naar links. Prima te doen en veel beter en korter dan het alternatief over de grote weg ten zuiden van het vliegveld!

Kijk ook eens op google Maps! Zo heb ik ook deze uitvalsroute gevonden, na het jaar daarvoor over de grote weg te hebben gefietst, omdat de MA 416 op de michelin kaart niet duidelijk was.

groet Rolf
In mei 2008 zijn wij vanaf het vliegveld richting Zapata gefietst, bij het verlaten van het vliegveld linksaf voor de benzinepomp langs de parkeergarages en een klein weggetje volgen naar Zapata.
rtk schreef:Inderdaad over de MA416.

Als je het vliegveld uitkomt kan je het beste met de loopbbrug over de grote weg richting het station. Bij het station kun je te voet onder het spoor doorgaan. Dit is even trap af en trap op. Aan de andere kant van het spoor linksaf en de doorgaande weg is de MA416. Deze weg affietsend ga je eerst onder het spoor door dat hier naar rechts afbuigt. Vervolgens kom je eerst op een rotonde en iets later buigt de weg naar links. Prima te doen en veel beter en korter dan het alternatief over de grote weg ten zuiden van het vliegveld!

Kijk ook eens op google Maps! Zo heb ik ook deze uitvalsroute gevonden, na het jaar daarvoor over de grote weg te hebben gefietst, omdat de MA 416 op de michelin kaart niet duidelijk was.

groet Rolf
Als je vanaf de luchthaven richting kust wilt rijden hoef je helemaal niet via loopbruggen etc. te gaan. Je kunt fietsend over rustige wegen de N340 en A7 oversteken om b.v. in Torrmolinos te komen. Op de site van Raul Ganzalez http://www.fietseninspanje.nl/index.html staat deze route heel duidelijk beschreven, wij hebben hem verschillende malen gereden. Overigens kom je dan ook langs een giga grote winkel van Declaton waar je ook gelijk gastankjes kunt kopen.
Als ja vanaf het vliegveld in noordelijke richting wilt rijden b.v. naar El Chorro ga je vanuit de vertrekhal linksaf rijdt in noordelijke richting langs de parkeerplaatsen voor langparkeren en je komt op de MA416 die je volgt in de richting Zapata. Zoals ik al schreef ook een prima alternatief, deze route staat overigens beschreven in de gids van Benjaminse.

Veel succes, Ronald