Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus DUO montage - Forum Wereldfietser

Tubus DUO montage

Vervanging Tubus TARA door Tubus DUO stuit op problemen.

Naar montageinstruktie:
1 drager met middelste schroefgat bevestigen op midden vork
2 aan de onderkant de drager bevestigen aan schroefgat bij as

Past de bevestiging niet bij 1 ander schroefgat kiezen.

Helaas lukt het niet om schroefgaten drager bij bevestiging midden vork en bij bevestiging bij as passend te vinden.
(voor volledige montage instruktie DE/UK <www.tubus.com/de/lowriders/duo>)
Fiets betreft Koga TLO, eerder passend gemonteerd Blackburn lowrider, Tubus TARA.

Nog suggesties hoe dit op te lossen?

greot, J
J de Groote schreef:Vervanging Tubus TARA door Tubus DUO stuit op problemen.

Naar montageinstruktie:
1 drager met middelste schroefgat bevestigen op midden vork
2 aan de onderkant de drager bevestigen aan schroefgat bij as

Past de bevestiging niet bij 1 ander schroefgat kiezen.

Helaas lukt het niet om schroefgaten drager bij bevestiging midden vork en bij bevestiging bij as passend te vinden.
(voor volledige montage instruktie DE/UK <www.tubus.com/de/lowriders/duo>)
Fiets betreft Koga TLO, eerder passend gemonteerd Blackburn lowrider, Tubus TARA.

Nog suggesties hoe dit op te lossen?

greot, J
De DUO gaat uit van een gatafstand van ca 165mm, Koga's doen daar vaak niet aan mee.
m-gineering schreef: De DUO gaat uit van een gatafstand van ca 165mm, Koga's doen daar vaak niet aan mee.
Bovendien moeten de schroefgaten in de vork zowel aan de binnen- als aan de buitenzijde zitten.

Gerd
Met dank voor reacties. Ik ga me beraden of met een pas te maken stripje bevestiging onderkant drager mogelijk is. Het schroefgat in de vork, ene kan met draad en andere kant zonder draad, is het probleem niet.

groet, J
Hallo Assen, op de eerste plaats bedankt voor het aanbod van je TLO frame! Ik ben voorlopig uit de brand, of beter gezegd: ik heb een nieuwe vlam, een Giant Expedition.

Vraag: is dat ooit nog wat geworden met die Tubus Duo op de Koga? Ik vind die Duo zo ongelooflijk Sexy.

Bovendien denk ik dat dat hij de tassen beter tegen spaken beschermt. Ik maak het wel eens mee dat een niet al te strak opgerolde Frontroller een klap krijgt van een omhoogkomende spaak, hobbelend over een zandweggetje in Letland.
bikelike schreef:knip

Vraag: is dat ooit nog wat geworden met die Tubus Duo op de Koga? Ik vind die Duo zo ongelooflijk Sexy.

knip.
Ja, de drager was met een 'hulpstrip' bij schroefgat as te bevestigen aan de onderkant de drager.
Maar . . . de Koga TLO is vervangen door 26" van Herwerden Roadmaster en de Tubus DUO is verkocht aan een fietser uit Groningen en gemonteerd op een Thorn.

groet, J