Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jutland Fietsroute - Forum Wereldfietser

Jutland Fietsroute

Wie kan mij inlichtingen geven over de "Ochsenweg" en de "Hærvejen", een bewegwijzerde fietsroute van Noord-Duitland tot puntje Denemarken. Hij maakt deel uit van de Jutland Fietsroute. Is de Ochsenweg (Duitsland) en de "Hærvejen" (Denemarken) makkelijk/voldoende bewegwijzerd? En vooral, is hij overal vlot berijdbaar voor een fietser met bagage?

De Jutland fietsroute is op kleine gedeelten na verhard en makkelijk te doen met bagage. Het enige wat wel eens tegenzit is de wind. Daar hebben ze in Denemarken genoeg van, getuige de vele windmolens daar.
Hoe de bewegwijzering is weet ik niet, want toen ik deze route reed, was er nog geen bewijzering.
Wel zijn er sommige gedeelten relatief weinig campings (noord Dld.), iets waar je rekening mee moet houden als je wilt camperen.

Er is ook een fietsrouteboekje over Jutland van Clemens Sweerman.

ik heb zelf de jutlandroute voor een groot deel gefietst (deense deel)
de bewegwijzering van deze route is miniem, maar zowel ochsenweg in duitsland als haervejen in denemarken is goed bewegwijzerd. met die kampeerplaatsen valt het wel mee, ik heb zelf gebruik gemaakt van (bijna gratis) natuurkampeerplaatsen. dat moet je natuurlijk wel een beetje liggen; het is nogal primitief. vooral de deense haervejen is voor een deel onverhard, dwz grindpaden ed. dat leidde bij mij tot een gebroken as, maar ik had ook niet zon geschikte fiets. het fietst echter wel een stuk zwaarder dan asfalt (uiteraard). kijk voor de jutlandroute eens op de site van de fietskaart informatie stichting, zij hebben een boekje uitgegeven. voor natuurkampeerplaatsen koop je het boekje overnatning i det fri in denemarken zelf.
suc6 ermee
sjoerd