Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tiagra rem springt niet open na remmen - Forum Wereldfietser

Tiagra rem springt niet open na remmen

Hoi Allemaal,

Ik heb een Batavus Cruiser Sl met Tiagra onderdelen. Nu springt mij
achterrem niet terug open als ik rem?? Ik heb hem al uit elkaar gehaald en
gesmeerd maar hij blijft steken??

heeft een van jullie een idee wat het kan zijn? Blokken zijn vervangen dus daar zit genoeg profiel nog op?

Alvast bedankt
Wendy1 schreef:Hoi Allemaal,

Ik heb een Batavus Cruiser Sl met Tiagra onderdelen. Nu springt mij
achterrem niet terug open als ik rem?? Ik heb hem al uit elkaar gehaald en
gesmeerd maar hij blijft steken??

heeft een van jullie een idee wat het kan zijn? Blokken zijn vervangen dus daar zit genoeg profiel nog op?

Alvast bedankt
Maak de kabel los en knijp de remblokken met de hand naar de velg. Als de rem nu wel goed functioneert ligt het aan de kabel. Als de rem nog steeds niet open springt zit een draaipunt vast. Je kunt proberen het niet centrale draaipunt (bout geborgd met moertje) iets losser te zetten, maar als dat niet werkt zou ik de rem van de fiets halen en demonteren. Het centrale draaipunt wordt geborgd met een heel klein inbus madeschroefje. Schoonmaken, smeren en monteren.

pdf op http://techdocs.shimano.com/ , zoeken op BR 4400
Ik heb de rem al gedemonteerd en uit elkaar gehaald en gesmeerd maar dat heeft niet geholpen. met de hand gaat alles heel ligt maar hij schiet niet open. Ook niet zonder kabel...

Wat ik niet uit elkaar heb gehaald is het deel waar de veer inzit. Ik was bang dat ik dat niet meer terug gemonteerd zou krijgen. Maar dat is zeker het stuk wat nu juist klemt?
Wendy1 schreef:Ik heb de rem al gedemonteerd en uit elkaar gehaald en gesmeerd maar dat heeft niet geholpen. met de hand gaat alles heel ligt maar hij schiet niet open. Ook niet zonder kabel...

Wat ik niet uit elkaar heb gehaald is het deel waar de veer inzit. Ik was bang dat ik dat niet meer terug gemonteerd zou krijgen. Maar dat is zeker het stuk wat nu juist klemt?
Pak het uiteinde van de veer beet met een tang en wip hem achter de haak weg. Nu is de spanning eraf en kun je rustig sleutelen. (madeschroefje los, bout uit 'moer' draaien, veer uitnemen etc)
Bij montage moet je de veer niet laten glippen, dan ben je het plastic blokje kwijt
Nou dat plastic blokje is gebroken...
Is dat heel erg?? Hij doet het nu gelukkig wel weer. Maar dan met
de helft van het blokje. :cry:
Wendy1 schreef:Nou dat plastic blokje is gebroken...
Is dat heel erg?? Hij doet het nu gelukkig wel weer. Maar dan met
de helft van het blokje. :cry:
Met een kunststof glijvlak loopt de rem soepeler als bij metaal op metaal. Je kunt ook iets improviseren met een hard plastic buisje oid (hard plastic buisjes sloop je desgewenst uit een spuitbus, pak wel een lege waar iets schoons in zat)
Ik had al zitten kijken of ik iets kon vinden.. maar dat is wel een goed idee...
ga ik doen...

Mag ik je weer bedanken voor de adviezen :D