Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heet - off scale! - Forum Wereldfietser

Heet - off scale!

Hoi,
Wie is er eigenlijk een stukje gaan fietsen vanmiddag? (dwaas...)
De temperatuur is hier inmiddels van de KNMI-schaal af!
Groet,
Leon
Afbeelding
Witheet? phffff.....
Ik meet hier in Groningen inderdaad 33,5 in de schaduw. De deuren en ramen blijven dus nog even dicht, want binnen is het 'slechts' 27 graden. Ik ben net nog even heen en weer naar de binnenstad geweest, en dat was best lekker fietsen. Maar ik heb het afgelopen jaar ook veel training gehad.... Veel drinken dus. In Israel was bij dit soort weer de vuistregel 5 liter per dag.
Wim
Vanmiddag heerlijk naar het strand gefietst,het was onderweg wel warm, maar het water was lekker. :D
Aan het strand stond een stevige wind parallel aan de kustlijn,later werden we gezandstraalt
en werd het wat frisser. :o
Zodra we weer aan de andere kant van de duinen terug kwamen was het weer warm. :?
Hoop dat we straks een prachtig onweer en veel regen krijgen :wink:
Ach, op een gegeven moment wen je er aan. Net terug van 2 weken 'sauna-sporten' in Zwitserland... :wink:
Vochtinname was daar zo'n 4-4,5 liter per dag, bij zo'n 28-35 graden en de hoogte varieerde van 565 tot 2430 meter. Dan was ik zo'n 5-7 uur actief per dag.
In Zuid-Amerika 5 jaar geleden fietste ik ook gewoon de hele dag bij een schaduwtemperatuur van ca. 35 graden, door de zandwoestijn over een gloednieuwe pikzwarte asfaltweg, zonder schaduw langs de weg...

Niks mis mee hoor, met de temperatuur. Gewoon je ritme aanpassen en regelmatig even het voorhoofd afvegen.

En inmiddels is het afgekoeld naar 20 graden hier in west-Brabant. Een uurtje of 2 geleden was er een "stort"buitje waarna het heerlijk fietsweer is geworden.
We zijn ook net terug van een paar weken Zwitserland, maar het was misschien een paar dagen boven de 25 graden (<1000m). Blijkbaar de verkeerde regio.

Maarre, hulde voor Limburg: ze hebben de bokaal voor de hoogste temperatuur van het jaar. Echt super goed!
Met mijn pas gekocht thermoshirtje kan ik met alle temperaturen fietsen, des te warmer het is des te liever zit ik op de fiets. Ik vind fietsen dan aanzienlijk fijner dan thuis zitten in de buitenlucht, en binnenzitten vind ik met mooi weer ook geen optie.

Wel gaat er een extra bidon mee, en ook fiets ik wat vaker 's nachts. Gisteravond in de regen een half uur gefietst. Met nog meer dan 26 graden temperatuur is in de regen fietsen voor mij geen straf.

paul
Donderdag lekker 75 km gefietst met volle bepakking. Extra bidonnetje, hoedje op, zonnebril en -brand en gaan met die banaan. Maar het was inderdaad lekker warm. Ik was op fietstocht dus dan doen warmte en regen en niet zo toe. Ik draag gewoon katoenen shirts. Wordt lekker nat van het zweet en de wind koelt je dan weer af. Voor mij zeker geen hy-tech shirts. Al jaren niet.
's ochtends gefietst en 's middags geklommen (niet met de fiets maar met handen en voeten aan een rotswand). Het was in het gebied in Duitsland waar wij waren de warmste dag van de eeuw. Lekker heet. Mag voor mij altijd wel zo zijn.