Yoghurt of vla-en zijn nog niet vernoemd zie ik. In Ecuador waren ze verkrijgbaar in zakjes, totdat de koelkasten op raakten
...
Chocola is ook een favoriet van me, en voldoet meer aan de vraag van enkele dagen geen winkels.
Brood en chocopasta zijn favorieten. Enkele blikjes vis moet ook nog wel lukken, al moet ik er niet teveel van naar binnen werken.
Appels en bananen zijn ook lekker. Onderweg in agrarisch gebied is vast nog meer te vinden. Op de weg tussen Casma en Huaraz in Peru kreeg ik zomaar een mango cadeau van een meisje!
Een soort studentenmix is ook een goed idee: noten, rozijnen etc. gemixt levert een uitstekende, maar zware, energiebron op.
Brinta-achtige substanties zijn ook makkelijk te produceren zonder brander. Bovendien kun je melk gebruiken, waarvan ik in de praktijk gemerkt heb dat het drinken ervan merkbaar de spieren sneller laat herstellen.
Een pannetje, gasblikje en brandertje heb je al samen voor ca. 540 gram en wellicht al lichter. Dan kun je makkelijker ook pasta's gebruiken. Zelf mix ik dat vaak met ketchup, omdat daar ook energie, én lekkere smaak, in zit.
Een andere energiebron is bijv. kaas.