Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga gentstour voorvork gebogen ten midden van Noorwegen - Forum Wereldfietser

koga gentstour voorvork gebogen ten midden van Noorwegen

Dag

Op reis in Noorwegen kwam ik gisteren in een afdaling wat schapen tegen, en ik kon ze nog net ontwijken. Recht de berm in. Mijn fiets moest lijden, maar ik heb gelukkig geen schrammetje. probleem is dat ik nu met een gebogen voorvork zit die ik zou moeten kunnen vervangen. Het frame waar ik over spreek is een koga gentstour van een bouwjaar ergens rond het jaar 1997. Aangezien het balhoofdstel redelijk smal is, is deze voorvork niet zo algemeen, en kan ik die hier in Noorwegen blijkbaar nergens vinden.

Kan iemand mij hieraan helpen? Ik verblijf nu ergens via Couchsurfing. Maar ik zou die vork wel zo snel mogelijk moeten vinden.

Met hoop dat iemand mij uit de nood kan helpen,

gegroet

Otto, in Norway.
ottovelo schreef:Dag

Op reis in Noorwegen kwam ik gisteren in een afdaling wat schapen tegen, en ik kon ze nog net ontwijken. Recht de berm in. Mijn fiets moest lijden, maar ik heb gelukkig geen schrammetje. probleem is dat ik nu met een gebogen voorvork zit die ik zou moeten kunnen vervangen. Het frame waar ik over spreek is een koga gentstour van een bouwjaar ergens rond het jaar 1997. Aangezien het balhoofdstel redelijk smal is, is deze voorvork niet zo algemeen, en kan ik die hier in Noorwegen blijkbaar nergens vinden.

Kan iemand mij hieraan helpen? Ik verblijf nu ergens via Couchsurfing. Maar ik zou die vork wel zo snel mogelijk moeten vinden.

Met hoop dat iemand mij uit de nood kan helpen,

gegroet

Otto, in Norway.
OK, je zal wel een oerstandaard voorvork met een 1" balhoofdbuis hebben, maar zo'n hippe mountainbike fietsenwinkel zal wel niet opschieten.

Maar vertel eens wat concreets:
Wat is er krom aan je vork, hoe ver is de vork verbogen, hoe zien de bochten er uit (glad, rimpels, scheuren) etc
Afbeelding

dit noemen we dus niet gebogen meer, dit is geknikt (en niet meer te redden)
Bedankt Marten

(nieuwe vork is onderweg van Marten naar Stavanger :D )
m-gineering schreef:Afbeelding

dit noemen we dus niet gebogen meer, dit is geknikt (en niet meer te redden)
Gewoon 180 graden draaien en je hebt een lekker luie vork :D .
ottovelo schreef:Bedankt Marten

(nieuwe vork is onderweg van Marten naar Stavanger :D )
en afgeleverd, na een reis over Amsterdam Leipzig & Kopenhagen! 8)
Wat een snelle service! Dat adresje in Kiel Windeweer gaat zeker mee op reis - om hopelijk nooit nodig te hebben :wink: