door
Leon » za 22 aug, 2009 16:36
JesseL schreef:Een fietsbroek in de droger???
Dat lijkt mij sowieso, los van dit onderwerp een erg slecht idee.
Ik was mijn fiets/sport kleren alleen met een fijnwasprogramma, met minimale centrifuge snelheid en een mild/wol wasmiddel. Fiets/sport kleding nemen praktisch geen vuil op en drogen snel. Dus waarom in hemelsnaam een droger (en/of een zwaar wasprogramma) gebruiken? Daar slijt het alleen maar hard van.
En ik maar denken dat buitensportkleding gemaakt is om de hete zon te weerstaan, mee op het gras, en wat dies meer zij, te zitten, onder het zweet, stof en zonnebrandcreme te geraken, in warm, heet en koud kraan en/of beekwater gewassen te worden met alles wat schuimt inclusief shampoo voor blond haar, sunlightzeep en witte reus, waarna het op de hoogste stand in de droogzwierder kan of anders wel vakkundig met mijn handjes maat 12 wordt uitgewrongen, en daarna uiteraard in de vole zon te drogen word gehangen. Maar als het de hele dag geregend heeft zou een wasdroger wel handig kunnen zijn
Maar kennelijk is buitensportkleding ook onderheveig aan 'verbetering' door de fabrikanten, al herinner is me van een vaag verleden dat ik eens witte katoenen sportsokken gekocht had waar doodleuk instond dat je ze op 30 graden moest wassen, niet mocht wringen en niet mocht centrifugeren. Hoe je ze dan wel schoon en binnen redelijke termijn droog moest krijgen stond er niet bij
Leon