Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kapotte fietsbroek - Forum Wereldfietser

Kapotte fietsbroek

Na jarenlang in Agu en Ultima fietsbroeken te hebben rondgereden heb ik een paar dagen gelden maar eens een Assos aangeschaft.
Door een stommiteit van mezelf (even uitrusten op een ruw houten bankje) zit er nu een scheurtje in mijn nieuwe broek van ca. 1 cm. Wie weet hoe je zoiets kunt repareren of in ieder geval kunt voorkomen dat het scheurtje groter wordt?
naald en draad....simpel.
heel wat uurtjes besteed tijdens onze wereldreizen aan het verstellen van onze fietsbroeken. Ook eens een bisonkit gebruikt maar dat was een noodgreep.
grt
marco
En hier wat tips met plaatjes voor je winkelhaak...
http://home.wanadoo.nl/picoli/Carrousel/opdracht4.html
Blanche schreef:En hier wat tips met plaatjes voor je winkelhaak...
http://home.wanadoo.nl/picoli/Carrousel/opdracht4.html

Komt er hier ook een video van Blanche :lol:
Als je geen garen hebt: tandflos is erg sterk, maar je blijft een naald nodig hebben ...
Bedankt voor jullie snelle reacties. Naald en draad had ik uiteraard ook aan gedacht (heb ik ook altijd bij me op de fiets), maar omdat het synthetisch materiaal betreft, twijfelde ik of een reparatie met naald en draad op deze stof wel zou houden. Gelet op jullie reacties wordt het dus gewoon naald en draad.
Gr. Kees.
eenzame fietser schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties. Naald en draad had ik uiteraard ook aan gedacht (heb ik ook altijd bij me op de fiets), maar omdat het synthetisch materiaal betreft, twijfelde ik of een reparatie met naald en draad op deze stof wel zou houden. Gelet op jullie reacties wordt het dus gewoon naald en draad.
Gr. Kees.
Synthetisch is het probleem niet, het probleem is de elasticiteit van het materiaal. De standaard stiksels in zo'n broek zijn daarom ook niet recht toe recht aan maar een gemodificeerde zig-zag. Nou gaan mijn naaikwalificaties niet veel verder dan een tube, maar ik zou geneigd zijn er een lap op te lijmen en daar met een machine over te zigzaggen.
@ M-gineering....Inderdaad Martin voor de elasticiteit kan je het beste zig-zaggen

@ Shane....Nope geen film ben al veel te druk met mijn Spanje film
Bedankt nogmaals allemaal. Ik was nog niet begonnen. Het wordt dus wel naald en draad maar ik zig zag er wel een stukje op vanuit een oude broek.
Nou, ja dat schoot mij ook als eerste te binnen, wel een extra stukje stof erachter doen, maar dat weet je nu dus al :)