Eric Schuijt schreef:Een kapote velg op laten sturen is toch geen groot probleem? Of anders een vouwvelg?
Inge en Bas fietsen nu in India. Vorige week maandag belde Bas mij met het probleem dat een auto op het vliegveld over de velg van zijn gloednieuwe Santos heeft gereden en dat zelfs een Santos daar niet tegen kan.
Onder het motto: geld speelt geen norm hebben we een nieuwe achtervelg en spaken via DHL naar ze opgestuurd met de hoogste prioriteit (en dito bedrag:)). Een week later kwam de velg in Delhi aan (van Amsterdam naar Brussel naar Keulen naar Londen naar Delhi en opgehouden bij de douane...). Een week is niet lang als je een jaar onderweg bent maar wel als je een fietstochtje van een paar weken hebt.
Ook mijn ervaringen met koeriers zijn niet geweldig. Zo moet er nog steeds in Oss (Kirgizie) een gloednieuw protomodel trapas en cranck liggen die we nooit hebben kunnen ophalen vanwege allerlei verzendproblemen die een gewoon mens niet kan verzinnen. Opsturen kan altijd maar het kost wel tijd, geld en energie.