Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voordelige provider mobiel internetten op laptop in Belgie? - Forum Wereldfietser

Voordelige provider mobiel internetten op laptop in Belgie?

(Of in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italie)?

Ik wil graag mijn netboek mee om wat klein-zakelijke beslommeringen tijdens mijn fietstochten af te handelen, maar deins terug voor het tarief van zo'n EUR 3,- per MB dat KPN mij in rekening brengt, zodra ik de grens oversteek naar Duitsland of België.

Zou daar tegenwoordig niet iets goedkopers voor zijn?
Via goeievraag.nl heb ik zelf al wat uitgevonden.
In Duitsland kun je blijkbaar 'pre-paid internet sticks' kopen, voor heel overzichtelijke prijzen. Als ik het goed lees op n24.de, kun je daar al terecht voor E 10 voor een hele week, binnen Duitsland.

Addertjes onder het gras heb ik nog niet gevonden.

Zelfs het buitenland-tarief (E 20 per etmaal binnen Europa) vind ik nog wel doenlijk voor een vakantie.

Nadeel: je kunt wel telefonisch/online bestellen, maar het afleveradres moet in Duitsland zijn. Met dit soort dingen werkt de Europese Unie helaas nogal onvolkomen. Gelukkig heb ik een vriend in Duitsland.

Zie het 4e antwoord op http://www.goeievraag.nl/vraag/voordeli ... tten.17394 voor links e.d.
Ik ben me hier momenteel ook op aan het orienteren om in Engeland te voordelig te kunnen bellen/internetten.

De site die ik handig vind is : http://www.vakantiebellen.com.

Wifi hotspots wordt ook gezien als een goedkope manier om in het buitenland te internetten... maar je moet het opzoeken. Op de genoemde site staan geloof ik ook wifi-hospot vinders.

De pre-paid mogelijkheden vindt ik nog wat lastig te vinden/door gronden.

Succes, Willem
Bij een T-Mobile Flex abonnement van minimaal € 20 per maand (alles uit de bundel) kun je een Web &Walk module nemen, dat kost € 9,95 per maand en dan kun je onbeperkt internetten in NL. In het buitenland betaal je maximaal € 5 per dag en kun je tot een bepaalde limiet per dag (ik meen 10 Mb) volop met je telefoon als modem internetten, daarna wordt je snelheid drastisch teruggezet.
Ik heb dit vorige maand in Spanje uitgeprobeerd en het werkt goed en overzichtelijk. Dat je niet meer dan € 5 per dag kwijt bent in het buitenland is een geruststellend idee, terwijl je toch een redelijke daglimiet hebt en niet afhankelijk bent van wifi-netwerken, die er vaak (nog) niet zijn.
T-mobile klinkt ook wel interessant.
De info staat op http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdo ... zicht.aspx .

Het werkt blijkbaar alleen op je telefoon, niet op een laptop?
En die data-limiet van 10 MB per dag.... klopt dat? Dat is nl. erg weinig.
Het werkt ook op je laptop, als je je telefoon als modem gebruikt. Niet alle providers staan dat toe, maar T-mobile wel.
10MB is heel weinig inderdaad, maar ik kon makkelijk mijn mail checken en de weersverwachting bekijken, websites van camping checken etc. Heb maar eenmaal een sms gekregen dat ik op de limiet voor die dag zat.
Met buitenland bedoel ik overigens zone 1 in Europa, in landen daarbuiten is internetten met je telefoon nog altijd onbetaalbaar.
Ik ben net uit Duitsland terug, en kan melden dat de N24-stick voor de laptop/netbook (www.n24.de/stick) goed werkt. De software installeerde probleemloos (op een netbook met Windows XP), en opstarten van de verbinding gaat snel.
Met de credit card een produkt betalen ging ook goed.

Eenmalig moet je de stick kopen, maar dan kun je in Duitsland voor E 10,- een week internetten (met 1 GB dataverkeer, dus geen zorgen over hoeveel plaatjes op een web-pagina staan).

In andere Europese landen is het E 20,- per etmaal (ook incl. 1 GB dataverkeer). Dit is een stevig tarief, maar daar blijft het wel bij. Ik kan het als bedrijfskosten aftrekken, dus dat scheelt weer.
In een ander land heb ik hem nog niet geprobeerd.

Ik vind het een groot voordeel dat je pre-paid kan internetten, dus zonder abonnement.

Een nadeel is dat N24 alleen levert naar een Duits adres, dus je moet iemand in Duitsland kennen. Maar je zou het bijvoorbeeld bij je hotel kunnen laten afleveren.

Irritant is dat N24 steeds een andere 'start-tegoed' meldt. Toen ik 'm kocht zat er E 20,- bij in volgens de website. Maar toen ik hem uitpakte, stond op een papiertje dat er E 3,- tegoed bij in. En dat laatste klopte inderdaad. En als ik nu kijk, is het ineens weer E 10,- .......
Het blijft uitkijken met dit soort bedrijven.

Ik heb de rekening via mijn bank betaald. Bij de N24 helpdesk zijn ze niet gewend aan internationaal betalingsverkeer. Je hebt een IBAN-nummer en een Swift-code nodig.
Ik heb dit uiteindelijk uitgevonden: als IBAN: DE683007001002250900000, en via Google heb ik DEUTDEFF als Swift-code voor Deutsche Bank.
De betaling (d.d. 4 augustus) is gelukt, en bij mijn afleveradres in Duitsland is tot op heden nog geen aanmaning binnengekomen, dus ik neem aan dat alles okay is.