Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garantie ortlieb - Forum Wereldfietser

Garantie ortlieb

Na 3 maal 2 weken plus incidenteel ander gebruik is mijn kaartentas van Ortlieb kapot. Er zit een scheur op de plaats waar de "zachte" kant van het klittenband op het plastic zit.
Naar mijn idee is dat wel erg snel.

Normaal gesproken zou ik naar de winkel teruggaan, maar de betreffende winkel is failliet.

In dit geval moet ik natuurlijk Ortlieb direct aanspreken, maar ik vraag me af of dat de moeite waard is. Als ik verschrikkelijk veel moeite moet doen, koop ik liever gewoon een nieuwe.
Wat is jullie ervaring?

Peter
Je kunt via de website www.ortlieb.nl een mailtje sturen (contactformulier), dus de inspanning valt in eerste instantie te overzien. Zelf heb ik goede ervaringen met de klantenservice van Ortlieb. Een verkleurde kaartentas werd zelfs na enkele jaren gebruik nog gratis vervangen.
Het problem bij Ortlieb is dat dit bedrijf twee importeurs heeft in Nederland: een voor de buitensportzaken en een voor de fietsenhandel.
De importeur voor de fietsenhandelhandel is: http://www.jacobsons.nl
Dit is een onderdeel van Agu Holding.
Kun je de kaartenvensters van Ortlieb net zo gemakkelijk losklikken als de kaartenvensters van Vaude en passen Vaude-kaaartenvensters ook op Ortlieb-tassen? Ik weet het niet, want ik heb al sinds jaar en dag Vaude. Als dat tussen die twee merken past, kun je het beste even naar de Vakantiefietser fietsen aan de Westerstraat in Amsterdam en gewoon een nieuw Vaude-kaartenvenster kopen. Zie: http://www.vakantiefietser.nl
Dank voor de reacties.

@ Peter:
Ik zal er maar een mailtje aan wagen naar Ortlieb.

@ Bert:
"even" naar de Vakantiefietser fietsen. Mmm... Vanuit Nunspeet toch een 2-daagse tocht. Oké, voor een wereldfietser is het even, voor een kaartentas vindt ik dat wel ver. :(

Ikzal het resultaat melden.

Peter
Peter M schreef:Dank voor de reacties.
@ Peter: Ik zal er maar een mailtje aan wagen naar Ortlieb.
Ik zou het ding in een envelop doen, opsturen, en in een brief duidelijk maken dat je het ding niet meer hoeft - dat is immers ook zo want het ding is nu lek. Dat niet-lek zijn precies is waar, normaliter tot jouw grote vreugde, de naam Ortlieb voor staat zet je natuurlijk ook in de brief.
Leon
Ik heb ooit mijn gescheurde kaartenvak gerepareerd met Seamgrip, iets dat ik immer bij me heb om eventuele reparaties aan de tent te kunnen volvoeren. Dat werkte uitstekend.
mail even naar ordlieb, . hun service is erg goed, onlangs kregen wij een nieuw hengsel voor de tas binnen 2 dagen toegestuurd!

groeten jolanda