Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto's van fietsreizen van 15 jaar geleden - Forum Wereldfietser

Foto's van fietsreizen van 15 jaar geleden

Oude foto's van Wereldfietsers

Afbeelding

De Wereldfietser bestaat dit jaar 15 jaar ! We gaan dat uitgebreid vieren en wel tijdens het nazomerweekend, klik hier voor alle info over dat weekend.
Heb je oude foto's van fietsreizen uit die beginperiode (hoeft niet precies 15 jaar geleden te zijn), zet ze dan hieronder, misschien doen we er nog iets leuks mee tijdens dat weekend.

jim
Ik ben in 1996 begonnen met fietsreizen en heb jammer genoeg nauwelijks foto's daarvan.
Hier dan toch eentje en wel ergens in Toscane, je weet wel, bij zo'n dorpje dat je pas bereikt na een pittige klim omdat ze het zo nodig bovenop de heuvel moesten bouwen. Welk dorpje het is weet ik niet meer.
jim

Afbeelding
Afbeelding
Er werd toen opvallend weinig bagage meegesjouwd.
15 jaar geleden fietste ik een rondje door Spanje. Toen nog met de Reus ipv de Tovenaar ;-)

Afbeelding
http://www.flickr.com/photos/73889574@N00/91109940/
Vincent Schol schreef:Er werd toen opvallend weinig bagage meegesjouwd.
Dit was een jaar eerder ('75)
Afbeelding
Tot vorig jaar wist ik niet eens dat ik het fietsen van geen vreemden heb. In de kast bij mijn moeder vond ik een oud fotoalbum met foto's vanaf 1948. De onderstaande foto's zijn uit 1949. Pikant is dat mijn ouders pas in 1957 getrouwd zijn :D
Helaas zijn ze vanaf 1950 niet meer per fiets op vakantie gegaan.
Afbeelding.
Afbeelding
Leon schreef:Tot vorig jaar wist ik niet eens dat ik het fietsen van geen vreemden heb. In de kast bij mijn moeder vond ik een oud fotoalbum met foto's vanaf 1948. De onderstaande foto's zijn uit 1949. Pikant is dat mijn ouders pas in 1957 getrouwd zijn
Ja, geweldig. Ik kan mij van mijn ouders herinneren dat ze op kampeertochten bij de kampleider het trouwboekje moesten laten zien. Zij waren toen ook nog niet getrouwd en moesten daarom apart slapen. Daarvoor hadden zij speciaal twee tentjes meegenomen. Dat het eene tentje in de praktijk een bagage tentje werd, spreekt vanzelf.
Wauw mensen dat zijn ze hoor, behalve die schitterende oude foto's komen ook de mooie verhalen van "vroeger, toen alles beter was". Blijven insturen die bijdragen, daar smullen we van.

jim
Foto's heb ik er niet van, maar mijn vader was indertijd erg trots dat hij in de jaren dertig per fiets heen en weer naar Parijs was geweest. Hij kon smakelijk vertellen over het optreden dat ze hadden gezien van Josephine Baker, slechts in een bananenrok gehuld. Twee fietstassen, een zware katoenen tent zonder grondzeil en stokken uit een stuk die langs de stang waren gebonden. Eten en koken deden ze bij boeren waar ze langs fietsten. Ik denk dat hij meer gewicht meedroeg op zijn stalen ros dan ik nu. Maar hij was dan ook jaren jonger ;=)).

Een ander geliefd verhaal was hoe hij in de tramrails in Breda terecht kwam, viel en daarna dat ding nooit meer recht heeft gekregen. Einde verhaal voor zijn gloednieuwe fiets.
jimvdberg schreef:Heb je oude foto's van fietsreizen uit die beginperiode (hoeft niet precies 15 jaar geleden te zijn), zet ze dan hieronder, misschien doen we er nog iets leuks mee tijdens dat weekend.
Precies 15 jaar geleden, rondje door de Ardèche en de Cevennes :wink:

Afbeelding
Inmiddels is deze col nog maar slechts 1541 mtr hoog :wink:
Dit is dus een topic voor wie al een jaartje ouder is ;-)

Okay, hier mijn foto's uit de oude doos. Twee studenten met veel tijd maar geen geld die naar Italië willen. De oplossing: fietsen met de boekjes van Hans Reitsma in de bagage.

Omdat zelfs de camping te duur was, elke avond uitgekeken naar een boerderij en gevraagd of we onze tent mochten opslaan. Dat was nooit een probleem, integendeel. Op de slaapplek hieronder had de boer z'n paarden op stal gezet, zodat we de weide voor ons alleen hadden. Sympathiek!

Afbeelding

Als er niet meteen een boerderij te zien was, vroegen we mensen of er eentje in de buurt was. Vaak hoefden we daar zelfs niet naartoe te fietsen, hieronder mochten we de tuin gebruiken van de man die we aangesproken hadden. 's Avonds uitgenodigd aan tafel en ook de badkamer stond ter onzer beschikking.

Afbeelding

Na een natte dag toch een paar keer in een jeugdherberg overnacht. Die van St-Goar heeft zicht op de Rijn. Romantisch, dat wel. Maar ze ligt ook naast een spoorwegovergang en aan de slagbomen hangen tingelingende kettinkjes. 's Nachts is er om het kwartier een goederentrein die de hele wereld doet daveren.

Afbeelding

Ondanks low-budget (of juist daardoor) een prachtige reis; veel mensen ontmoet, een enorme gastvrijheid ook. Een keer zelfs de huissleutel gekregen van een stel dat zelf op vakantie vertrok, "leg hem morgen maar onder de bloempot als jullie vertrekken".
Prachtig die foto's! ;)

Mijn eerste fietsreis was in 2000 door Schotland met een vriendin, na 30 km pijn in m'n kont, maar wat een lol hebben we gehad!

Elmar fietste al wel heel veel eerder samen met zijn vader, foto's zijn helaas niet in ons bezit..

Maakt niet uit, blijft leuk om andermans foto's van "toen" zo te zien!

Blijf posten zou ik zeggen!
Mijn eerste echte fietsvakantie was in 1979 (2x 15 jaar geleden, dus :oops: ). Ik studeerde toen in Amsterdam, had een zee van vakantie én een racefiets (Koga Miyata). Kampeerspullen en tassen gekocht, met de trein naar Limoges en vandaar naar/door de Pyreneeën, de rest van Zuid-Frankrijk tot de Rhône en weer terug door het Centraal Massief. Helaas mochten we de Puy de Dome niet op met de fiets :cry: .
Ik heb de foto's helaas niet meer ('omgekomen' in een brand in 2002) maar door te googlen heb ik mijn vriend van destijds weer gevonden. Hij gaat zoeken naar foto's. Zelf ga ik ook nog op zoek naar meer foto's. Bij mijn ex moeten er ook nog wel wat liggen. Die vakanties vallen dan meer in de categorie 'van 15 jaar geleden'. Dat wordt dan wel na mijn vakantie.
En inderdaad
vincent schreef:wat sjouwden we toen nog weinig mee
maar dat doe ik nu nog :wink: .
:lol:
Wij Anita en ik waren in 1994 in Californië. Wij maakten toen nog geen foto's van elkaar en ze waren nog slecht ook.
Dit waren de besten uit een geweldig dikke album met vooral foto's van de reis, maar niet van ons zelf.
Jim heeft ze hieronder zichtbaar gemaakt. Anita hangt de zak met eten in de boom.
Nel schreef:Anita en ik (Nel) waren in 1994 in Californië. Het lukt me nog niet foto's te plaatsen.
Hoi Nel, als je hier klikt kom je misschien al een heel stuk verder met het plaatsen van je foto's.
We zijn toch erg benieuwd naar jouw jonge jaren :wink: . We zien je ook eind augustus?
jim
Nel en Anita in Californië, 1994

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nel en Anita in Californië, 1994
Afbeelding

Marijcke & Dennis in Griekenland / Turkije. Dennis op een Giant Expedition, Marijcke op een Specialized Rockhopper + local op een ezeltje :D
15 jaar geleden was ik in India...

Afbeelding

Of in Namibie...

Afbeelding

Afbeelding

Dat weet ik niet meer precies.

Maar nog leuker is deze foto uit 1986. Ook toen reed ik al op een Koga, maar wel een tweedehandsje.

Afbeelding
15 jaar geleden fietste ik in de Dolomieten

Afbeelding

Drei Zinnen

Afbeelding

Gavia

Toen al op mijn Cannondale waar ik nog steeds mijn tochten mee maak.