Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe kunnen tarieven voor reisverzekering zo verschillen!? - Forum Wereldfietser

Hoe kunnen tarieven voor reisverzekering zo verschillen!?

Hoi allemaal,

Nou een hele dag speuren:
eerst bellen naar zorgverzekeraar voor of hun reisverzekering ook voor een jaar kan. Dit kan bij hun (zilverenkruis) niet, zij gaven mij de tip van FBTO of Europeesche.
Toen maar even gaan kijken naar onze doorlopende reisverzekering die we nu hebben: Ohra: "Verzekerd is een reis met een recreatieve bestemming en een maximale duur van 365 aaneengesloten dagen". Dus: lang genoeg voor de 9 maanden die wij doen.

Nu had ik eerder al eens gekeken bij Special Isis, (net als de Goudse, ABN AMRO, Europeesche etc.) en die is echt AANZIENLIJK DUURDER, terwijl de vergoedingen mijns inziens niet of nauwelijks verschillen! Hoe is dit mogelijk?
Nb het verschil is 120 euro voor 2 pp incl ziektekosten, ongevallen etc bij Ohra tegen bijna 300 euro pp van Special Isis...

??? Ik krijg er zo'n onderbuik gevoel van dat ik dus echt iets over het hoofd zie, maar kan niet vinden wat... (NB we hebben gewoon de basisverzekering in NL en de kosten voor de Special Isis zijn ook voor de verzekering die ervan uitgaat dat je je basisverzekering aanhoudt)

Iemand een idee? of is het gewoon een groot verschil en moet ik daar maar gewoon goed gebruik van maken?
Hoi Janneke,

Hoewel ik de voorwaarden niet ken zitten de meeste verschillen in de gedekte kosten van medische zorg. Is het bijv. kostprijs? Of is er een factor x van het Nederlandse tarief gedekt? Om de vraag te beantwoorden of dit voldoende is, is het van belang te weten wat je precies gaat doen en waar. Zo is er een beduidend andere dekking nodig als je gaat fietsen in de U.S.A. Dan Fietsen in een Europees verdragsland.
De FBTO Polis voorwaarden ken ik niet maar de Europeesche heeft bij bijna al haar producten een maximale reisduur van 30/60 dagen.
Ik heb de polisvoorwaarden van de FBTO niet kunnen vinden op internet, Als je deze voor me hebt bekijk ik ze graag voor je.

Peter Tangstrøm
Hoi Peter,

Nou, het zit dus zo dat we juist niet naar de US of A gaan of andere westerse landen; we gaan op de fiets van Istanbul naar Bangkok, via centraal Azie richting China en dan afdalend naar het zuiden. Kosten voor medische ingrepen liggen dus zeker onder de kostprijs in NL.

Hoe wij het pakket zouden willen bij Ohra is de gewone doorlopende reisverzekering, met aanvullend het pakket voor ongevallen, geneeskundige kosten, geld en cheques. Dit komt dan op zo'n 120 euro voor twee personen per jaar.

De dekking van de geneeskundige kosten is als aanvulling op een ziektekostenverzekering (die we gewoon aanhouden, maar wel met 500 euro eigen risico pp.) en dekt dan honoraria van artsen, kosten opname en operatie, vorogeschreven behandelingen, onderzoeken, verband en geneesmiddelen, noodzakelijke prothesen. Daarnaast ook tandheelkundige behandeling als gevolg van ongeval tot 500 euro per verzekerde.

De ongevallen module keert in vergelijking met sommige andere verzekering vrij veel uit: 25000 bij overlijden, en tot 75000 bij blijvende invaliditeit.

Geld en Cheques is tot 750 euro per polis verzekerd. (dit vinden wij zelf echt een luxeproduct, maar voor die 18 euro (voor ons tweeën) doen we het maar gewoon, mochten we een keer 'overvallen' worden en ons geld afhandig gemaakt worden dan kunnen we dat in ieder geval terugkrijgen.)

Wat wij ook nog heel belangrijk vinden: repatriëring als er iets zou zijn met familie van mij of m'n vriend, of als we zelf ziek zijn en terug moeten. Dit wordt vergoed voor beiden, en de evt terugreis ook, dus de reis zou in principe vervolgens altijd voortgezet kunnen worden.

We hebben gisteren op andere reisfora erg positieve verhalen gehoord over Ohra en wij zijn zelf ook erg tevreden over de verzekeringen die we er nu hebben lopen dus denk dat het dit toch wordt.

Nou, nog maar even over nadenken, maar volgens mij zit het dus wel goed!
Hoi Janneke

Er zijn meer verzekeringsmaatschappijen die een lange reisverzekering afsluiten.
Wij hebben een doorlopende reisverzekering (wereld) bij de Unive.
Die loopt, geloof ik, maximaal voor 60 dagen. Omdat wij ook langer zijn weggeweest konden we deze verzekering uitbreiden tot 180 dagen voor maar een kleine Euro 20,- meer. Direct na dat jaar de uitbreiding weer opzeggen en je hebt weer de standaard doorlopende reisverzekering.
Misschien eens daar informeren?

Succes

Hans Stalpers
Prijzen verschillen nu eenmaal en dat heeft soms te maken met de kwaliteit maar vaak ook niet.
Veel mensen gaan liever naar de oude vertrouwde verzekeraar op de hoek dan die anderen in de grote boze wereld en daar maken sommige verzekeraars dankbaar gebruik van.
Ik weet niet of je de Independer al geraadpleegd hebt?

http://www.independer.nl/reisverzekering/intro.aspx

Je moet hier maar eens kijken of er beter voorwaarden zijn dan bij Ohra:

http://www.internetverzekeren.nl/recrea ... rmatie.php
Wij hebben net 6 maanden door de USA gefietst. Ook ik heb me de vraag gesteld: hoe kan het dat de verzekering van OHRA alles dekt en een fractie kost van andere reisverzekeringen?
Ik heb geen adders kunnen ontdekken en heb echt goed gezocht, neem dat aan. Ik heb dan ook deze reisverzekering van OHRA genomen, incl. de medische module ivm usa.
Ik heb hem niet nodig gehad gelukkig.

Gijs
www.reismetgijs.nl
Och, de Ohra-verzekering heeft ook zo zijn nadelen. De - veelal - dure fietsen van alle verzekerden gezamenlijk zijn slechts verzekerd tot een bedrag van € 350,=. en daar gaat dan ook nog eens een eigen bijdrage van € 70,= vanaf.

Gerd
Hoi GerdC
Gelukkig zijn we dan nog verzekerd voor de fietsen (verzekering afgesloten bij aankoop van de fiets) dus dat is bij ons geen belemmering. Overigens heb ik geen enkele reisverzekering gezien die de fiets voor een redelijke prijs verzekerd.
Ook weer zo'n persoon die niet ingaat op de posts van anderen.
Bij deze stop ik er maar mee om ooit nog eens iemand iets aan te geven.