Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel kilo is fiets + bagage? - Forum Wereldfietser

Hoeveel kilo is fiets + bagage?

Ik ga binnenkort mijn ticket naar Vietnam boeken..
Ga een half jaar door Azië fietsen!
Waar zal ik ongeveer vanuit moeten gaan que kilo's bagage?
Ik ga een Koga-signature kopen en met voor én achtertassen fietsen.
Moet je hier over t algemeen voor bij betalen of zou het gewoon zo mee kunnen?

Groetjes, Hera
Wat je meeneemt is afhankelijk van wat jezelf wilt. Je kan in Azie heel licht reizen want je kunt je kookspullen, tent en slaapzak misschien thuis laten.

Maar voor een half jaar mag je best wel wat luxe dingen meenemen.
Vermijd: spijkerbroeken, synthetische kleding (neem merinowol mee of koop ter plekke shirts), boeken met een harde kaft.

De fiets maak je lichter door o.a.:
vouwbanden te monteren, je Axa slot thuis te laten, geen ingewikkeld Seleco stuur te nemen. Nou dat scheelt al snel twee kilo.

Als je een ticket boekt via Asian Way of Life, heb je nooit gezeur met overgewicht. Met overgewicht bedoel ik niet de vetrandjes, maar jouw tassen en het gewicht van je fiets :wink:
Op een Koga zit een hoop extras die je eraf kan slopen...
Weet je uberhaupt wel zeker dat je een Koga wilt?
Voor hetzelfde en/of minder geld koop je betere kwaliteit.
Als je alleen een lakenzak meeneemt en andere slaapspullen, tent en kookspul thuislaat, kun je met alleen achtertassen toe. Dat scheelt zo'n 2 kilo aan fietstassen en voordrager. Bij hotel-bepakking kun je onder de 10 kg bagage blijven. Bij kampeer+kook-bepakking zit je al snel tegen de 20 kg (inclusief tassen). Maar het verschilt sterk per fietser (zie elders op dit forum). Als je grammenjagen leuk vindt, genoegen neemt met minder comfort en wat te besteden hebt, kun je flink gewicht besparen.

Of het allemaal meemag in het vliegtuig en voor welke prijs verschilt per maatschappij en verandert regelmatig. Zie onder fiets+vliegtuig en vraag de meest actuele regeling op voor je boekt.