Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terry Climavent of Selle Italia - Forum Wereldfietser

Terry Climavent of Selle Italia

Ik sta op het punt een Giant Expedition RS 0 te kopen. Mede omdat deze zo goed als volledig al gemonteerd is met de door mij gewenste onderdelen (volledig Shimano XT, Ergon handgrepen, Tubus voor en achter dragers en Terry Climavent zadel).

Alleen hadden ze in de winkel opeens er een Selle Italia zadel op zitten.
In eerste instantie dacht ik dat de verkoper me een loer wilde draaien en het mooie Terry zadel had vervangen door een goedkoop exemplaar, maar bij navraag bij Giant blijkt het toch wel te kloppen (alhoewel er in de folder en ook op de website nog gewoon Terry staat).

Volgens Giant is het een Flow Futura (of zoiets) Maar dat type kan ik niet vinden van Selle Italia.

Is dit nu een acceptabel alternatief voor de Terry, of kan ik het beste toch een Terry eisen? Ik weet dat er al veel topics over zadels zijn en dat het erg persoonlijk is, maar het gaat dus niet om "Terry of Brooks" o.i.d. (ik wil geen Brooks), maar of dat zadel een gelijkwaardig (zowel in waarde als in gebruik) alternatief is.

Over die Terry kan ik hier en elders genoeg vinden (het alternatief voor een Brooks), maar over Selle Italie en dan vooral dat type niets.
Beiden zijn geen bouwmarktzadels, dus er is maar een, euh, item dat bepaalt of het zadel goed is en dat is je eigen kont.
Leon
Dat is wel zo, maar volgens mij zijn ze redelijk met elkaar te vergelijken, meer dan bijvoorbeeld met een Brooks, wat echt heel anders is en je van moet houden of niet.
Qua vorm en type lijken deze dus op elkaar, maar zou die Selle Italia net zo goed ventileren als de Terry en net zo slijtvast zijn? Is het dezelfde kwaliteit?

Kent of heeft iemand dat type Selle Italia, aangezien ik er niets over kan vinden?
Ik ken niet dat type van Selle Italia. Wel heb ik eerst op een met leer bekleed Terry zadel gefietst (de Liberator denk ik) en fiets ik nu met Selle Italia (deze en deze op de racefiets). Kwaliteit is volgens mij ongeveer hetzelfde. Het gaat er vooral om dat je er lekker op zit. Ik zou een toezegging dat je het zadel mag omruilen als het niet werkt belangrijker vinden dan of ze er een Terry of een Selle Italia op monteren. Als je een fijn zadel hebt op een fiets waarop je in ongeveer dezelfde houding zit, zou ik die gewoon overzetten of moeite doen om precies dezelfde te kopen.
Er is iemand die je alles over dat zadel moet kunnen vertellen. Hij is er onlangs op van Boxtel naar Rome gefietst en is nu op de terugweg in Duitsland.

http://www.fietsenboxtelrome.nl/
Dat is inderdaad dezelfde fiets, maar ik kan niet goed op de foto zien of dat nou de Terry of de Selle Italia zadel is.
Ik kan in ieder geval zien dat die jongen uit Boxtel niet op een Terry zadel rijdt. De duidelijkste foto van het Terry zadel vond ik op:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KN6GOLEP.jpg
Ik heb inmiddels de Giant Expedition aangeschaft, met Terry Riveria Climavent zadel. :D
Is het normaal dat een gewoon zadel ook zo wennen is? Moet je die ook een soort inrijden als een Brooks? (maar dan wellicht dat mijn kont aan het zadel went) Want het is wel erg wennen. Wat is dat ding hard. Kreeg er flink last van.

Maar goed, mijn oude zadel was met veel te veel gel en daar kreeg je dan uiteindelijk ook flink zadelpijn van (dat alles gevoelloos van onderen werd). Dat zal met deze wel beter zijn denk ik, maar het is wel erg wennen. Ik hoop dat dat snel over gaat.