Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kun je in Franse campings altijd met tent terecht? - Forum Wereldfietser

Kun je in Franse campings altijd met tent terecht?

Ik wil op eigen gelegenheid een fietstocht door Frankrijk maken.
Het barst er van de campings, maar hoe kun je vantevoren weten in welke campings je met tentje en fiets terecht kunt? Of kan dat altijd?
Als het een camping is, kan het in principe altijd. Kan je wel flink geld kosten (20 euro). Je ziet toch vaak dat alleen de commerciele gezinscampings vermeld worden. Houdt er ook rekening mee dat er gebieden zijn waar campings dun bezaaid zijn. Onder landeninformatie van Frankrijk is meer te vinden.
John Peeters schreef:Ik wil op eigen gelegenheid een fietstocht door Frankrijk maken. Het barst er van de campings, maar hoe kun je vantevoren weten in welke campings je met tentje en fiets terecht kunt? Of kan dat altijd?
Het is wel extreem als er geen plekje meer is voor een afgematte fietser. Als het gebeurt is het meestal op commerciele campings - met afgepaste plaatsen - in het zuiden, tussen 20 juli en 30 augustus, maar zelfs dat is erg zeldzaam.
De kans dat de camping failliet, gesloten, verdwenen onder een betonnen winkelcentrum of schijnbaar nooit bestaan heeft is aanzienlijk groter.

Als je de ffcc-gids (zelf googelen en kopen bij de anwb, v&d etc) koopt en de kaartjes meeneemt komt alles goed. De boerencampings zijn er tegenwoordig apart op aangegeven en die zijn in het algemeen wel prettig.

Leon
Even off-topic na het lezen van John's huisadres op dit forum: er was laatst een bericht in omloop over inbrekers die via internet achterhalen wanneer iemand op vakantie is. Dus John, laat de wereld svp niet weten wanneer je precies op vakantie naar Frankrijk gaat, want dan wordt niet alleen je fiets op de stadscamping gejat (zie ander bericht 8) ) maar ook je inboedel thuis.
Bedankt Willem, voor deze tip
Hoi John,

Heb je wel begrepen dat OOK je adres plaatsen niet echt handig is !
Je bent alsnog in staat om je berichtje te wijzigen en haal het eruit.

vriendelijke groet

hans stalpers
beste John
Waarom probeer je niet wild te kamperen.
Kan makkelijk doe ik ook ben vrouw en 52 jr
groetjes