Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoogte 700C trekking banden ? - Forum Wereldfietser

Hoogte 700C trekking banden ?

Hallo,

Ik wil de Kenda-Kwests (700x28C) die standaard op de Giant FCR van mijn vriendin kwamen vervangen door een lekbestendigere en bredere band. De Kenda is 1 5/8 hoog (en ongelooflijk lekgevoelig, echte rommel).

Ik heb tijdelijk Conti Travelcontacts op geinstalleerd (700x37C), maar wil een band die meer op asfaltgebruik is gericht.

Met de Travelcontacts blijft er zowat 1 à 2mm over tussen de band en de voorderailleur.

Conti Touring Plus 28 x 1 1/4 x 1 3/4 leek op het eerste zicht interessant, maar zal te hoog zijn (anti-leklaag maakt de band hoger).

Andere mogelijkheden (ik zit in Quebec en de plaatselijke LBS zijn niet erg trekking-gericht):
Conti Contact (700 x 32), Conti Security Contact (700x32), Vittoria Randonneur (700x32 of 35), Michelin Tracker (700 x 35),Vredestein Perfect Girando (700 x 37).
Op de websites van de fabricanten vind ik niet altijd de hoogte, dus dat is moeilijk kiezen.

Dus, kort samengevat, gezocht : rekening houdend met de beperkte hoogte, welke van deze banden zijn aan te raden ?

Bedankt !
In jouw deel van de wereld is de Panaracer Pasela vrij makkelijk en betaalbaar te krijgen. Dat is een heel mooie snelle en comfortabele touring band. Niet voor het heel ruwe werk. Wil je echt beter lekbestendig dan zou ik gaan voor een Schwalbe Marathon. Maar ik zou beginnen met de 35 mm Pasela.
Wim