Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ETRTO raadsel - Forum Wereldfietser

ETRTO raadsel

Op de voorband van m'n roeier staat 37-451, dus als ik het goed heb zou volgens ETRTO de band 37 mm breed moeten zijn. Maar ik meet slechts 30 mm...

Afbeelding

Zie ik iets over het hoofd, of ben ik bedrogen :shock: :wink:
Kris Kilowatt schreef:Op de voorband van m'n roeier staat 37-451, dus als ik het goed heb zou volgens ETRTO de band 37 mm breed moeten zijn. Maar ik meet slechts 30 mm...

Zie ik iets over het hoofd, of ben ik bedrogen :shock: :wink:
dat had je van te voren kunnen uitrekenen, want 1 3/8" = 34.9mm . Je kunt dus altijd klagen :D

In het algemeen is het een zeldzaamheid als een band de opgegeven breedte haalt, maar dit wordt vaak gecompenseerd met de gewichtsopgave ;)
m-gineering schreef:dat had je van te voren kunnen uitrekenen, want 1 3/8" = 34.9mm . Je kunt dus altijd klagen :D
Nee, ik klaag niet want als de band werkelijk 37 mm zou zijn, zou het spatbordje niet meer passen :D

Die 34,9 stond ook op mijn telmasjien. Maar kunnen ze dan bij ETRTO niet rekenen dan? Dacht dat het de bedoeling was van ETRTO om komaf te maken met de uiteenlopende aanduidingen in inch. Nu blijkt dat je die toch nog nodig hebt om de werkelijke breedte te berekenen.

Is die 2,1 mm op het eerste gezicht verwaarloosbaar, samen met de 5 mm van de fabrikant een afwijking van 25%. Eens kijken of ik dat kan compenseren door 25% minder te betalen voor het nieuwe rubber :wink:
Kris Kilowatt schreef:Maar kunnen ze dan bij ETRTO niet rekenen dan?
Het is imho de fabrikant die de getalletjes op de band zet.
Leon