Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS-cursus - Forum Wereldfietser

GPS-cursus

Heb onlangs een Garmin Vista HCx gekocht. Leuk ding, maar ik begrijp er allemaal nog niet echt veel van. Is er iemand die weet of er in het Noorden ('k woon zelf in Zuidbroek, Gr.) ook ergens GPS-cursussen gegeven worden. Heb al een beetje gegoegeld, maar helaas zonder succes :( .
Ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes,

Sietse
Je kunt bij Bever in Groningen informeren.
Volgens mij hebben zij soms ook een cursus in deze materie.
Anders is op Internet echt een schat aan informatie te vinden. Waar ik het meest aan heb is een forum waar je alle soorten vragen kunt stellen, net als hier.

Suc6!
Hallo Sietse

Op mijn site zie
http://www.fietsvakantielinks.nl/GPS%20pagina.htm
heb ik een aantal links staan naar sites met een duidelijke uitleg over de werking van een GPS.
Je mag me ook mailen (mail adres staat op de site) dan mail ik je nog wat aanvullende info.
@ Catemaron: Ik weet, Nederland is niet zo groot, maar had eigenlijk iets dichterbij in gedachten :) .
@ Hans: Hier had ik al geinformeerd (op de website althans), maar Bever geeft hier in de buurt geen cursussen :( .
@ Harry: Heb al even vluchtig jouw site bekeken en daar staat in elk geval veel info op. Heb daar vast wel iets aan.

Uiteraard, als er nog andere ideeen zijn, lees ik dat graag.

Groetjes,

Sietse
Sietse schreef: Uiteraard, als er nog andere ideeen zijn, lees ik dat graag.

Groetjes,

Sietse
Sietse,

Ik weet niet of je van het fenomeen 'geocachen' gehoord hebt. Naast navigatie op fiets, motor en auto gebruik ik het apparaat hier ook veel voor. Als ik een fietstocht plan zoek ik altijd of er wat langs de route ligt. Brengt me veel op bijzondere plaatsen want een 'maker' van een cache zoekt de mooiste en meest bijzondere plekjes uit in zijn buurt.
Tijdens deze tochten heb ik mijn apparaat echt leren kennen. En er zijn veel geocachers bij je in de buurt, je zou samen eens op pad kunnen gaan. Tenslotte zijn er veel 'events' waar je ook veel andere mensen tegen kunt komen die je willen helpen.
Voor meer informatie kijk eens hier
Misschien dat dit artikel je ook op weg kan helpen:
http://www.xs4all.nl/~msneep/navigatie/
Het is bedoeld voor de Mac, maar Windows gebruikers hebben er ook wat aan.
Veel vragen kun je opzoeken of beantwoord krijgen op Het gps forum