Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS track overzetten lukt niet. - Forum Wereldfietser

GPS track overzetten lukt niet.

Mijn zus heeft sinds kort een Garmin 60CSx.
Nu wil ik daar de Gps route van het Fietserpad opzetten.
Ik heb de route gedownload van Fietsen123.
Er staan de volgende bestanden in:

20 keer een TRK bestand
1 keer een GPX bestand
1 keer een WPT bestand.

Ik heb geprobeerd om via Mapsource de twee laatste bestanden over te brengen naar de Garmin, maar krijg de volgende melding:

"Er is een communicatieprobleem met de gegevenskaart.
Kan de opgegeven brontaal-ID niet vinden in het kopiebestand.

Weet iemand wat dit betekent en wat ik er aan kan doen?

Alvast dank voor je reactie
Hoe het zit met de TRK en WPT bestanden weet ik niet. Het kan zijn dat die niet over te zetten zijn.
Bij de meeste gps-en kan je maximaal 20 tracks laden. Mischien zit daar het probleem. NB en als je je tracks dan al geladen hebt, moet je ook altijd oppassen dat je de boel in mapsource filtert tot een max van 500 punten. Routeplanners zoals die van de provincie Zuid Holland zitten daar bij een tocht van 35 km al snel overeen. Anders ga je rijden en kom je er tijdens je trip achter dat je track ineens eerder stopt dan jij bedoelt had. :|
Je zou het anders ook eens kunnen proberen met Eays GPS. Map source ken ik niet. De download voor o.a. EasyGPS vind je op:
http://www.fietsvakantielinks.nl/GPS%20pagina.htm
Mapsource is een Garmin product.

het zou hier juist makkelijker moeten gaan.
Ik ben vooral benieuwd wat de melding betekent.
Kaarten van Garmin zijn gekoppelt aan het gps apparaat.
Misschien probeer je met kaarten die unlockt zijn op een ander gps toestel te werken?

Andres gezegd als je zelf een gps en kaartmateriaal bezit dan kan je met dat kaartmateriaal niet werken op de gps van iemand anders.
Het is gelukt.

Ik heb Mapsource afgesloten en de Garmin ontkoppeld.
Toen alles opnieuw aangesloten en geopend.

Nu is het voor elkaar.
Hartelijk dank voor het meedenken.
Pleun,

Wij hebben het fietserpad vorige maand gefietst. Een verslagje en een track kun je hier vinden. Hier staat ook een Garmin GDB file met de tracks.

Het is een mooie tocht!