Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van 40 gaats naar 48 gaats - Forum Wereldfietser

van 40 gaats naar 48 gaats

ik rij met een koga signature 28" en origineel staat er een achterwiel 40 gaats op.
Ik zelf weeg 115 kg ( 1.97m groot )en bagage + 25 kg = 140kg
Met als gevolg dat ik regelmatig een slag in het wiel rij, zeker bij slecht wegdek.
Ik ga nu bij mijn FM een nieuw achterwiel laten maken, een 48 gaats met een tandemnaaf, de naaf is een XT en de velg een exal.
Iemand ervaringen of bedenkingen ?
In principe is dit een poed plan. Als die fietsenmaker weet hoe hij een wiel moet spaken is het ook echt prima. Is dit een 135 mm XT tandemnaaf? Ik dacht dat die niet meer gemaakt werden.
Wim
ik hoop inderdaad dat hij er iets van kent !
Mijn ervaring is tot hier toe dik in orde.
De 135 mm maken ze niet meer maar na een telefoontje naar shimano blijkt dat men de 145 mm kan ombouwen tot een 135 mm, wegnemen van een rondel of tussenstuk.
Iemand hier kennis van ?
Hij gaat ze 4X over kruis spaken om zeker de sterkte te garanderen

Wim
Je moet geen bedenkingen hebben, omdat dit het sterkste wiel is dat je kunt krijgen.

Je had dit wiel ook kunnen kopen bij Vittorio. Zij waren de eerste die standaard voor zware mensen 48 gaat wielen maakten. Een koppel die een wereldreis maakte en 9 jaren onderweg waren, Els en Dik, daarvan heeft alleen Dik in die 9 jaar durende tocht een keer een gebroken spaak gehad in zijn voorwiel, en dan alleen maar, omdat hij in een gat in de grond reed.

Je hebt gewoon een goede aankoop gedaan. Natuurlijk weet ik niet of jou fm een goede spaker is, want anders krijg je als nog gebroken spaken.

mario