Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Madagaskar - Forum Wereldfietser

Madagaskar

Hallo -

Wij gaan in augustus/september fietsen in Madagaskar. We hebben veel ervaring in Europa en Azie maar zouden graag tips en routesuggesties ontvangen van mensen die ''recentelijk'' in Madagaskar zijn geweest.

Dank,

Elvira & Chris
Hoi Elvira en Chris,


ik ga in dezelfde periode (7 aug vertrek ik)
fietsen in Madagaskar en ben bezig met de voorbereidingen
Ik heb wat minder positieve berichten gekregen uit Madagaskar.
welke route gaan jullie doen?
Ik wil graag naar het noorden via de oostkant maar laat me daar nog evne goed informeren .Anders moet het toch maar de classic route naar het zuiden worden

groet ilona

Wiltdorfer schreef:Hallo -

Wij gaan in augustus/september fietsen in Madagaskar. We hebben veel ervaring in Europa en Azie maar zouden graag tips en routesuggesties ontvangen van mensen die ''recentelijk'' in Madagaskar zijn geweest.

Dank,

Elvira & Chris
Dag Ilona -

Wij vliegen de 12e augustus via Nairobi.
We kennen een Vlaming in Tana die een hotel runt en zegt dat het momenteel in de stad vrij rustig is, daaarbuiten is het ook rustig. Tegelijkertijd, het is onze eerste reis naar Madagascar en we zijn ietsje voorzichtiger dan als we naar Azie zouden gaan waar we nu een keer of zes hebben gefietst.
Wij zijn geen mountain bikers en doen asfalt- en grindwegen, km of 80 - 120 vinden we mooi, hotels en guesthouses, we gaan niet kamperen. Dat schijnt net zoals in Azie niet helemaal geacccepteerd te zijn.
De 'keurige' optie die we momenteel als 1e keus hebben is inderdaad vanuit Tana naar het zw, naar Tulear. We verzamelen nu info over andere routes en wijken er misschien wel straks vanaf. In de BRADT reisgids staan verschillende suggesties voor (mountain) bike routes: Manonpama - Manananra en het Masoala Peninsula in het noordoosten. Overigens hoor ik dat het oosten/noordoosten twee seizoenen kent: de regentijd en de tijd dat het regent.
Iemand anders op Thorntree (Lonely Planet) is van plan off the road te rijden langs de westkust - heb je daar al contact mee?

Wellicht is het overigens handiger om privé te mailen; de gebruiksvriendelijkheid van deze site is, ehmm, matig.

Spreek je,

Chris