Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tout Terrain Silkroad vs. Idworx Easy Rohler - Forum Wereldfietser

Tout Terrain Silkroad vs. Idworx Easy Rohler

Graag val ik met de deur in huis. Ik ben nieuw op het forum en vraag direct advies. Laat ik mezelf eerst even kort voorstellen: ik ben Edgar, 34 jaar en woon in Brabant. Naast mijn gezin (lieve vrouw en een schat van een dochter), zijn mijn werk (ik ben advocaat), mountainbiken, mechanische horloges en whisky drinken grote hobby's van mij. Om mijn bourgondische levensstijl wat tegengewicht te bieden, letterlijk en figuurlijk, fiets ik regelmatig. Dat wil zeggen op de mountainbike en zoveel als mogelijk alle voorkomede korte en minder korte stukjes over de verharde weg wanneer de tijd en afstand dat toelaat.

Enfin: ik zoek een nieuwe fiets. Zowel voor dagelijks gebruik (rondom huis) als voor een tocht langs de Loire, naar de Ardennen en - wellicht - ook door de Alpen. Veel verder zal het allemaal niet gaan. Dat heeft met tijd en gezin te maken.

Ik ben al een tijdje aan het oriënteren en mijn oog is gevallen op twee fietsen: Tout Terrain Silkroad en de Idworx Easy Rohler. Overeenkomsten zijn de Rohloff-versnelling, de SON-naafdynamo en de prijsstelling. Verder zijn er eigenlijk alleen maar verschillen. De Tout Terrain is van staal, heeft Shimano XT-schijfremmen, 26" Mavic XM317 velgen en een balhoofdset van Chris King. De Idworx is van aluminium, heeft Magura HS33 firm-tech remmen en 28" Rigida CSS velgen.

De Idworx wordt in mijn woonplaats verkocht. Ik heb een paar uur op een Easy Rohler mogen fietsen en het beviel me fantastisch. Op de Tout Terrain heb ik nog niet gefietst. Daar kan ik nog niets over zeggen.

Het lijkt appels met peren vergelijken. Desondanks: wie adviseert mij? Naar uitdagende alternatieven sta ik uiteraard ook open (mits niet al van mijn lijstje geschrapt).

Tout Terrain Silkroad

Afbeelding

Afbeelding

Idworx Easy Rohler

Afbeelding

Afbeelding