Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Leuven - Forum Wereldfietser

Rondje Leuven

Hallo iedereen,

Het viel me de laatste dagen op dat er vrij veel (studenten-)volk uit het Leuvense op dit forum zit.

Om de convivialiteit wat te bevorderen, bekroop mij de hopelijk niet onaangename gedachte om eens een 'Ronde rond Leuven' af te leggen. Deze Ronde moet qua opzet niet overschat worden, mijn gedachten gaan uit naar een weekendtripje in de trant van:
- zaterdag: Leuven --> zee
- zondag: zee --> Leuven
Bij de overgang van zaterdag naar zondag kunnen dan uiteraard nog wat randactiviteiten passen...

Enfin, ik wilde hier eens een ballonnetje oplaten omtrent zulke activiteit. Datum noch bestemming liggen vast, ik sta open voor jullie input. Naargelang de animo kan daarover later democratisch een beslissing genomen worden.

Groetjes,
kristof
Geen slecht idee! Je mag me op de hoogte houden moest hier iets uitkomen!

Groetjes,

Loesje
He kris,

Zit ik als 36-jarige ouwe knar nog in je beoogde leeftijdscategorie? :lol:
Zo ja, dan sluit ik me aan bij het te vormen groepje.
Dag Toon,

uiteraard ben je welkom!
We gaan ons niet bezighouden met discriminatoire criteria die de omvang van de groep beperken 8) Iedereen (jong&oud; man&vrouw; geel&blauw, 1-, 2- en zelfs 3-wielers; ...) is bij deze uitgenodigd.

Overigens, de zee is misschien een beetje veraf om op een gezellige, kalme manier naartoe te fietsen. We kunnen misschien iets 'comfortabeler' bestemmingen overwegen?

groet,
kristof (2-wieler)
Ik vermoed dat de studenten momenteel iets te hard aan het afzien zijn met hun laaste examens om aan fietsen te denken!

Wat dacht je ervan om via de knooppunten iets uit te stippelen van Leuven-Gent en dan Gent-Oostende en dan zondagavond met de trein terug (hoewel treinen natuurlijk een pak duurder wordt voor 25-plussers)?

Of gewoon 1 dagje fietsen en 'savonds terug in leuven uitkomen?

Succes met de examens,

Loesje
Hoi,

Ik ben An, 27 en woon ook in Leuven. Ik hou me dus ook aanbevolen voor jullie plannen!

Groetjes,

An
leuk initiatief!

ik ben zeker ook van de partij als er voorstellen komen!
hou me gerust op de hoogte als er originele ideeen opborrelen...

iets over mezelf misschien: genietende avontuurlijke fietsster, 31 jaar en ... jaja wonende te leuven

groetjes, Nele
mooi mooi, er is meer volk dan ik verwacht had, om eerlijk te zijn.
Het merendeel blijkt overigens geen student te zijn (ik ook niet tussen deze haakjes). Dit weekend denk ik nog eens na over eventuele voorstellen voor een weekendje uit.
Jullie mogen uiteraard hetzelfde doen en jullie briljante suggesties hier posten!
He allemaal,

Om eens een balletje op te gooien: we kunnen bijvoorbeeld naar luxemburg of van luxemburg terug naar leuven. Er gaat elke 2 uur een speciale fietswagon waar al onze fietsen in kunnen. Ik denk dat hiet iets van 250 km zal zijn, dus dat valt mooi in 2 etappes te fietsen.
Ik ben een beetje druk bezet met weekenden. in ider geval zijn 12/7, 18/7 tot 21/7, 1/8 en 15/8 tot 4/9 al geboekt.

Ik fiets doordeweeks hier in de buurt afentoe een rondje: een korte van 30 km of een langere van 45 km. Wie zin heeft kan volgende week woensdag om 17.30h op de fiets/loopbrug bij de vaartkom klaar staan. Na afloop kunnen we dan een pint pakken bij abdij vlierbeek of zo.

Misschien tot volgende week.
Toon
ik zal er bijzijn voor het rondje leuven!

groetjes, Nele
Helaas kan ik vandaag niet om 17.30 op de plaats van afspraak geraken. Veel plezier aan de aanwezigen alleszins!

Zijn er vrijwilligers voor een herkansing volgende week? Liefst iets later op de avond dan (moet nog van Brussel komen)...
Leuven is wel te geraken met de auto vanaf de grens hier, ik wil weleens een toertje komen maken op woe avond. Waar moet ik precies zijn?

Roald
Toon schreef:He allemaal,

Om eens een balletje op te gooien: we kunnen bijvoorbeeld naar luxemburg of van luxemburg terug naar leuven. Er gaat elke 2 uur een speciale fietswagon waar al onze fietsen in kunnen. Ik denk dat hiet iets van 250 km zal zijn, dus dat valt mooi in 2 etappes te fietsen.
Ik ben een beetje druk bezet met weekenden. in ider geval zijn 12/7, 18/7 tot 21/7, 1/8 en 15/8 tot 4/9 al geboekt.

Ik fiets doordeweeks hier in de buurt afentoe een rondje: een korte van 30 km of een langere van 45 km. Wie zin heeft kan volgende week woensdag om 17.30h op de fiets/loopbrug bij de vaartkom klaar staan. Na afloop kunnen we dan een pint pakken bij abdij vlierbeek of zo.

Misschien tot volgende week.
Toon
Helaas rijden die speciale fietsenwagons tussen Luxemburg en Luik niet meer. Er zijn nu nog maar vijf fietsplaatsen in deze trein.
Hoi allemaal,

En ik maar wachten op die brug, helemaal niemand... :cry:

Goed, de herkansing is volgende week woensdag.
Laten we zeggen 7 uur. Degenen die met de auto komen kunnen de wagen bij abdij Vlierbeek neerzetten. Gratis parkeren. De leuvenaren kunnen hier ook verzamelen: voor de hoofdingang van de abdij; dat is de weg waaraan de kleuterschool ook ligt...

Kristof, wanneer kan jij met de trein in Leuven zijn?
Mischien kan ik je voor 7-en bij het station oppikken?

Toon

PS
Bedankt voor de info Bert.
OK bij de Abdij, ga ik daar even op Googlen
Hallo iedereen,
als ik het goed zie, zijn we dus al minstens met 3 morgenavond (aan de Abdij?):
- Toon
- Roald
- Kristof

@ Toon: ik geraak met de fiets wel tot op het punt van afspraak, dat is geen probleem. Toch bedankt voor het voorstel!
Hoi Kristof,

Roald heeft afgezegd vanwege de weersvoorspellingen.
Het ziet ernaar uit dat het een regenachtig dagje wordt morgen...
Hallo,

Mochten er nog enthousiastelingen zijn di spontaan op kunnen draven: de fietstocht vanavond gaat definitief niet door ivm het slechte weer.

Een nieuwe datum zal (hopelijk ooit) tzt worden medegedeeld.

Groeten, Toon
(dus toch een goedweer-fietser...? :oops: )