Hoi, ik ben net terug van een fietsvakantie door midden Duitsland. Ruwweg ging de reis: Hengelo, Teutoburger Wald, Weser, Warburg, Edersee, Marburg, de Lahn gevolgd, Koblenz, Moezel, Nurburgring, Hohe Acht, Rurberg, Maastricht. Ongeveer 1100km in 13 dagen. Over een maand ga ik weer op fietsvakantie, dit was een opwarmertje.
Wat ik zo even kwijt wil. Midden Duitsland is mooi, aanrader dus. Veel routes die goed zijn aangegeven. Er is ook veel onverhard. Het is niet vlak, behalve vlak langs de rivieren. De steden zijn ook mooi, er zijn veel kastelen en mooie gebouwen.
Ik moet mijn foto's nog plaatsen op mijn website. Weet iemand daar een handigheidje voor?
Toen ik de Hermansdenkmahl beklom ging mijn Brooks Conquest opeens een andere stand aannemen. Later zag ik dat het frame bijna door midden gebroken was. Ik heb de breuk verschoven naar de zadelpen en vast weten te zetten. Zo kon ik er nog 500km mee fietsen.
Wel even gelijk een reserve zadel gekocht die ik er gelukkig niet op hoefde te zetten.
Nu een nieuwe kopen, wordt waarschijnlijk een Brooks Flyer Special.
Hoogtepunten, de Lahn, Warburg en de vele terasjes met koffie en vlaai.
Zal de foto's plaatsen.
En hier de foto's:
http://www.warmenhuizen.com/fiets2009a/
Wat ik zo even kwijt wil. Midden Duitsland is mooi, aanrader dus. Veel routes die goed zijn aangegeven. Er is ook veel onverhard. Het is niet vlak, behalve vlak langs de rivieren. De steden zijn ook mooi, er zijn veel kastelen en mooie gebouwen.
Ik moet mijn foto's nog plaatsen op mijn website. Weet iemand daar een handigheidje voor?
Toen ik de Hermansdenkmahl beklom ging mijn Brooks Conquest opeens een andere stand aannemen. Later zag ik dat het frame bijna door midden gebroken was. Ik heb de breuk verschoven naar de zadelpen en vast weten te zetten. Zo kon ik er nog 500km mee fietsen.
Wel even gelijk een reserve zadel gekocht die ik er gelukkig niet op hoefde te zetten.
Nu een nieuwe kopen, wordt waarschijnlijk een Brooks Flyer Special.
Hoogtepunten, de Lahn, Warburg en de vele terasjes met koffie en vlaai.
Zal de foto's plaatsen.
En hier de foto's:
http://www.warmenhuizen.com/fiets2009a/