Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsgenoot gezocht voor augustus/september 2009 - Forum Wereldfietser

fietsgenoot gezocht voor augustus/september 2009

Jeetje, toen was het opeens juni..
Ik heb nooit veel talent gehad voor het tijdig regelen en uitwerken van mijn vakanties (trek dat maar door naar leven...), en hou ook altijd wel van impulsieve en flexibele mogelijkheden die het leven met de dag biedt.
Maar aangezien ik toch heb bedacht dit keer liever samen dan alleen op pad te gaan, voel ik toch opeens een kriebel.
Mijn vrienden zijn of geen fietsers, of, en dat vooral, hebben net allemaal prille gezinnetjes. Dus dat wordt dit jaar niets.
Ik heb de afgelopen jaren 2 langere fietsreizen door Nieuw Zeeland en Patagonie gemaakt, grotendeels alleen. Dat beviel ook heel erg goed, ook daarin de vrijheid en flexibiliteit genoten, het makkelijke contact onderweg.
Maar in dat contact zit ook veel vluchtigheid, veel herhaling van introductiepraat. Soms heel leuk en inspirend, ook wel eens oppervlakkig en vermoeiend.
Nu dus zin in wat anders.
Ik zit te denken om 'gewoon' vanaf mijn huisje in Amsterdam te vertrekken, en dan wrs Oostwaarts tot de tijd op is. Vanuit 'daar' dan trein terug. Maar goed, concreter dan dat is het dus nog niet. En ook daarin vooral veel ruimte voor andere input als het een gemeenschappelijk plan zou worden.
Ik hou zelf erg van het 'slakkenhuis' reizen: huisje gaat overal mee, waardoor de mogelijkheid om waar dan ook de boel op te zetten en eigen pappeke te kokkerelen. Dat kan op een camping zijn, maar zeker net zo lief op eigen mooie ontdekkingen.
Dagafstanden zijn natuurlijk vooral extreem afhankelijk van omstandigheden, ik denk zo'n 80-90 gemiddeld? Hou van lekker doorfietsen met regelmatig genieten van cappuchino's en mooie uitzichtspunten.
Ook handig om te weten natuurlijk: mijn vakantie loopt van laatse week augustus en dan 4 weken verder. Ik ben 30 jaar, dus qua leeftijd wel fijn als het daar wat in de buurt zit.
Voor allen in ieder geval een goede zomer!
Caroline
Hoi Caroline,

Herkenbaar verhaal, veel kennissen en vrienden, maar geen fietsvakantiemensen.

Ik heb een aantal weken geleden een fiets gekocht. Mijn vakantie nog niet gepland voor van de zomer en nog twee weken te spenderen. Zou dus dezelfde periode vrij kunnen nemen zodat we (een deel) samen kunnen fietsen. Ik heb geen voorkeur voor een locatie/land. Lichte neiging om naar het zuiden af te reizen vanwege de warmere temperaturen. Wil ongeveer 100 km per dag fietsen.

Iets over mezelf:

Man, 27 jaar, woon in Rotterdam (dat je uit Amsterdam komt vergeef ik je). Ben sportief: hardlopen en fietsen.

Laat maar weten of je plannen hierop aansluiten.

Doei.

Marijn (marijn01@hotmail.com
Hoi Caroline/ Marijn,

Heel herkenbaar, veel mensen om mij heen stichtten gezinnetjes, houden niet van fietsen of hebben hun vakantie in een andere periode gepland.

Ik ga in mei 2010 van Tours naar Santiago de Compostella fietsen en heb het plan om eind augustus van hier (Amsterdam) naar Tours te fietsen. Op deze site is veel info te vinden over de tocht: http://www.santiago.nl/pelgrimstocht.php
Natuurlijk sta ik ook open voor andere ideeen.

Even iets over mijzelf: Ik ben 30, woon in Amsterdam en begin net met dit soort tochten. Heb een goede conditie, mountainbike, wielren en zwem regelmatig. Ben sociaal en soms eigenwijs :)

Mocht je meer willen weten of goede ideeen hebben dan hoor ik graag van je.

Gr. Jacob
jacobvandemeer@hotmail.com
Hoi Caroline en anderen,

Ook mij komt je verhaal herkenbaar voor: veel jonge gezinnetjes onder mijn vrienden.

Zelf heb ik nog geen concrete vakantieplannen, maar ik wil al een tijdje een wat langere fietsvakantie maken.

Ik ben (nog) geen ervaren vakantiefietser. Ik ben wel een aantal keer met een vriend een weekje op pad geweest: tent achterop de stadsfiets gebonden en dan zo ver mogelijk zien te komen in een week (plm. 90-100 km/dag) en met de trein weer terug. Verder heb ik de afgelopen jaren een aantal overland backpack reizen gemaakt, vooral in Azië. Onderweg ben ik reglematig enthousiaste fietsers tegengekomen, die onderweg waren naar Verweggistan. (Of juist van Verweggistan terug naar huis.) Zij hebben mij wel geïnspireerd om ook eens een wat stoerdere fietsvakantie te maken, op een wat stoerdere fiets.

Ja vakantie-idee spreekt me heel erg aan. Op vakantie ben ik ook vaak van het ongeplande; gewoon kijken wat de dag brengt en waar je uitkomt. Als je het leuk vind, kunnen we misschien eens afspreken om te kijken of we een gemeenschappelijk plan kunnen smeden (of wellicht met nog meer repliers). Mijn vakantieperiode heb ik nog niet vastgelegd. Ik zou nog wel even mijn best moeten doen om in dezelfde periode vrij te krijgen.

O ja, ik ben een man, 31 jaar, woon in Haarlem.

Groeten,

Jeldert
Dag Caroline en de rest,

Same story hier, vrienden geen fietsers en nogal aan het settelen.

Ik vertrek komende dinsdag voor een reis naar Santiago de Compostela, vertrek uit Haarlem aankomst begin augustus. Wordt mn eerste fietsreis en verwacht een daggemiddelde van zo'n 80km. Ik ga voornamelijk kamperen. Mee op reis zal dit jaar dus niks worden, maar wellicht voor later.

Naast fietsen, is zeilen echt een passie en ik ga graag op pad.

Mochten er na de mooi oproep van Caroline, meer ervaringen uitgewisseld worden, dan houd ik me aanbevolen. Online of in de kroeg..altijd leuk, zeker met leeftijdsgenoten.

Ik ben 32, woon in Nieuw Vennep.

Groet Arno.
Hoi Arno,

Ik heb heel benieuwd naar je ervaringen tijdens de pelgrimstocht. Het is de bedoeling om die volgend jaar mei te gaan fietsen. Dus hoor heel graag je verhalen :)

Gr. Jacob
Hoi Caroline,

Wat een aantrekkelijke plannen! Ik heb al een tijd de behoefte om er met de fiets op uit te trekken. Twee jaar geleden naar Parijs wezen fietsen, maar altijd zin gehad om verder rond te trekken. Ik ben vanaf volgende week ook vrij en kan dezelfde periode vertrekken. Het liefst naar het zuiden, vanwege het zonnetje:) Ik ben flexibel en hou van stevig doorfietsen, maar het genieten staat bovenop. En ik ben dol op cappucino;) Tentje mee en lekker primitief doen, dat heb ik al meerdere malen gedaan en is mij uitstekend bevallen. Ik woon vlakbij amsterdam en ben 21 jaar en al erg volwassen, mocht de leeftijd je afschrikken..
Hoop wat van je te horen!

Groetjes Mieke
Hoi Caroline
wat een mooi boeient verhaal maar ik zal geen grote verhalen afsteken,anders heb ik je niets meer te vertellen maar een paar dingen over mijn zelf.ik woon alleen ik kan gaan en staan waar ik wil,dus dat is wel makelijk ik heb wel al vele km gereden maar dan alleen vanuit mijn woonplaats dus niet echt naar het buitenland of door de beren het lijkt mijn,een hele uitdaging om dat zamen met jou te doen.ik ben 46 jaar jong maar wel sportief iik wandel ook veel 30 40 km is gewoon voor mijn.kwa afstanden wat jij per dag wild gaan afleggen kunnen we zamen overleggen ik dancht zo rond de 70/80 km per dag this maar net hoe de wegen zijn op die dag.laat je iets van je horen
gr marcel