Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadel en positie - Forum Wereldfietser

Zadel en positie

Ik ervaar het volgende probleem: ik heb steeds het gevoel of ik van mijn zadel glijd (Brooks, 1 jaar ingereden) naar de punt toe, met als gevolg een vrij oncomfortabele zit.
Geen probleem denkt u nu, even het zadel afstellen zodat de punt lichtjes naar boven wijst en het zadel niet meer fungeert als glijbaan.
Maar dan heb ik weer last van knelpunten :-)
Andere oplossingen?
Andere fietsbroek? Ik heb verschillende fietsbroeken en ervaar dat de ene meer schuift dan de andere. :)
De Sjelle schreef:Andere fietsbroek? Ik heb verschillende fietsbroeken en ervaar dat de ene meer schuift dan de andere. :)
Dat lijkt me precies níet de oplossing want dan krijg je nog meer last van de knelpunten.
De gewenste/natuurlijke zit is kennelijk anders dan de positie van het zadel.
Ik ga er van uit dat het zadel netjes horizontaal staat en dat het leer niet te veel is doorgezakt.
Eerste reactie is om het zadel iets naar voren te monteren, maar het is niet gezegd dat dat ook de oorzaak is van het glijden. Het kan ook zijn dat de positie van het stuur niet optimaal is. Het zou dichterbij en/of hoger kunnen.
Ook een item is om zeker te stellen dat het zadel op de juiste hoogte staat. Staat het evt. te hoog?
Succes,
Leon
Ik ken het probleem. Het is best lastig. Ik heb het opgelost door steeds opnieuw met de afstelling te expirimenteren. Ik zit nu als een vorst zo comfortabel. Ik heb geen fietsbroek nodig.

Mijn oplossing was zadelpunt nog hoger en wel een tikkie opzij dat mijn ballen niet in de knel kwamen.
Huh, je zadel een tikkie opzij? Links als je rechts draagt en andersom indien andersom, bedoel je dat? Vreemd toch hoor je zadel scheef zetten... maar als het werkt is er natuurlijk niks op aan te merken
Een dagtripje uitzetten en een inbussleuteltje mee voor je zadel en stuur!
En neem de moeite om te stoppen om je zadel te verstellen, hoger lager, naar voren, naar achter. Ook je stuur hoger, lager, naar voren, naar achter...neem de moeite om dat te doen. Mijn grote vriend de Herwerden waren ook een paar dagen in conclaaf met elkaar, maar ik heb gewonnen!
Bedankt voor alle goede raad... ik ben bijna al een jaar bezig met inbussleuteltjes maar vind m'n goeie zit maar niet. Zoals gesuggereerd ga ik nu eens wat experimenteren met m'n stuurhoogte.
lamaes schreef:Huh, je zadel een tikkie opzij? Links als je rechts draagt en andersom indien andersom, bedoel je dat? Vreemd toch hoor je zadel scheef zetten... maar als het werkt is er natuurlijk niks op aan te merken
Als je voor de paar duizend uur die je op dat zadel wilt gaan zitten je hele bekken schuin gaat zetten wil ik daar wel iets op aanmerken. Of je moet De Kromme als bijnaam nastreven. :?
Leon
Met een tikkie opzij bedoel ik mijn geval een paar milimeter.
En geen enkel mens is helemaal symetrisch. :wink: