Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie fietst er met mij naar Australie? (vr 40) - Forum Wereldfietser

Wie fietst er met mij naar Australie? (vr 40)

Ik probeer dit onderwerp te verwijderen, maar vind deze site erg ingewikkeld en krijg het niet voor elkaar. Ik ben absoluut geen computer analfabeet!
Marica
Beste Marica,
Je idee en vertrek datum spreken me aan met als eind bestemming Australie,
het geeft ook de nodige voorbereidings tijd.
Ik ben een gewone man (belgische) 44 jaar die afgelopen jaren heeft gefietst
door Italie, Griekenland,Turkye, Frankrijk, Spanje en Portugal.
Vind fiets reizen met al die belevenissen heerlijk en heb dan het gevoel dat ik
elke minuut echt leef.

Graag zou ik meer over deze fietstocht vernemen en lijkt het me leuk hier is over te praten en om te horen of ik wel een geschikte reisgenoot ben voor
deze 1,5 jaar durende fietstocht.

Groeten, Stefan
Hai Marica,
Zit je echt aan deze route vast of wil je ook andersom fietsen?
In 2000 ben ik van ned naar China gefietst, via Iran en Pakistan, was een geweldige tocht. Helaas is er sindsdien veel veranderd.
Ik wil heel graag weer een lange fietsreis maken, maar precies andersom, start in Australie, dan via Azie richting Europa. Mocht je hier interesse in hebben hoor ik het graag.
Groet Carla
Wauw... prachtige tochten in het vooruitzicht... Voorlopig ben ik weer even aan het sparen. Succes, Walter
Hoi Marica en Stefan,

Ik vertrek wel rond dezelfde tijd in dezelfde richting, hoewel mijn route wel meer over de noordelijk Zijderoute voert. Op dit moment althans.
Ik ben niet zo op zoek naar een reisgenoot, want het lijkt me dat het wel erg goed moet klikken wil je geen fricties krijgen. Niet dat ik een moeilijk persoon ben, maar wel genoeg mens om te kunnen verschillen met iemand anders. Het lijkt me wel leuk om te weten waar andere reizigers van dat moment uithangen en misschien kunnen we een stuk samen optrekken.

Sjirk
Hallo Marica en Stefan, ik sluit me graag bij Sjirk aan.

Ik vertrek begin (eerste weekend van) april voor een 1.5 jaar lange reis met als eindbestemming Australie. Aangezien ik al een keer door Iran en de -stan landen ben gefietst, wordt mijn route nu ongeveer: Duitsland, Polen, Oekraine, Siberie tot het Baikal-meer, Mongolie, China, ZO-Azie en Australie. Graag wil ik via Tibet naar ZO-Azie, maar de huidige situatie in China maakt een Tibet-tocht volgens mij nog niet mogelijk. Ik hoop op betere tijden volgend jaar.

Ik ben ook niet echt op zoek naar een fietspartner, maar ik kan me voorstellen gezamelijk (kostenbesparend) in Europa op te trekken tot ieders weg ons scheid (of er irritatires komen :D)

Dagafstanden op vlak terrein: ongeveer 120km.
Leuk plan. Veel succes!
Beste Marica, SjirkM en Toon,

Ook ik heb plannen om medio April 2010 te vertrekken via de noordelijke route naar Kaskar in NW China, om daar te beslissen hoe verder.
De zuidelijke route wil ik als alternatief openhouden om terug te fietsen.
Ik heb contact met iemand die naar Nepal wil en zal die op 29 november in Rotterdam ontmoeten en wil jullie ook uitnodigen om elkaar daar te ontmoeten om te bezien in hoe verre we onze plannen kunnen combineren.

groeten Wim
Hey Wim, dat is een prima idee. Ik ben er ook op de 29ste. Gewoon al leuk om wat ideeën met elkaar uit te wisselen en misschien iets af te spreken.

Zullen we per PB detail afspraken maken? Ik ben niet zo bereid om iedereen hier te laten weten dat ik op de beurs met een rode roos tussen mijn tanden ga lopen. :D

Sjirk
Hoi Wim,

ik ben ook van de patij.
Ik heb je een Pb-tje gesuurd...

Toon
Misschien kennen jullie deze site al.
Maar deze dame is al 2.5 jaar onderweg (nu in Australie.)

http://www.cyclingdutchgirl.waarbenjij.nu/

Wij moeten nog een paar jaartjes geduld hebben om te vertrekken....
ben benieuwd!
Afgelopen maart zou ze weer gaan fietsen, zo las ik... :wink: (Is gebruiker op dit forum onder de naam "mw".)
Van Marica ook geen spoor meer, terwijl ze dit topic ooit begonnen is. Het totaal aantal berichten (1) wat op haar naam staat, is ook niet goed.

Rutger